Мира Адамовић Њагојевић,  прва жена возач тешких возила у РБМ-у

„Белаз 4“ у рукама даме

У групи новопримљених возача тешких возила у РБМ-у први пут и једна жена. – Миру је вожња одувек привлачила, а жеља из детињства била је да управља дампером
РБМ
. – Двадесетседми септембар велики је дан за памћење за Миру Адамовић (39), прву жену возача тешких возила у мајданпечком Руднику бакра. Управљајући моћним „белазом 4“ носивости 220 тона, први пут сама у кабини грдосије тешке око 120-130 тона, у првој смени по времену идеалном за вожњу, завршила је радни дан на пословично мушком, одговорном и тешком послу.
За мене је ово стварно велики дан, будући да је први, како самостално управљам тешким возилом. Осећај је диван, тешко објашњив, јер се у исто време осећам срећно и поносно. Ту је и узбуђење и одговорност, ма, све – каже ова дама која је управљајући моћном грдосијом до паузе за доручак током које смо је „украли“ на пар минута, одвезла пет тура раскривке на радилишту Исток 1 Јужног ревира, тако да је могло да се каже да за собом има прву хиљаду тона на површинском копу.


Колеге и претпостављени Мире Адамовић су пуни хвале за њен рад. Кажу да ни по чему не заостаје за својим колегама, као и да је пуна одговорности за поверени посао и чињеницу да јој је на управљање поверена моћна и више од два милиона евра вредна машина.
Ово није посао који се ради једноставно, али је лепо. Колико год изгледали огромни, ови камиони су погодни за вожњу, захтевни колико и сва друга већа возила, притом и удобна, а опет поносом испуњава осећај да управљате возилом великим као кућа – недостају речи Мири да изрази радост и одушевљење послом који је одувек привлачио и који је њен избор, будући да је до недавног запослења у руднику радила и као такси возач, а као Мајданпечанка одувек прижељкивала да управља и моћним дампером.
Жеља ми се остварила, а волела бих да мојим примером крену и друге припаднице лепшег пола, па да у РБМ-у не будем једина жена возач тешких возила – испричала нам је Мира која за собом има 11 година возачког стажа, а и диплому руковаоца механизације у површинској експлоатацији. Она је, иначе, самохрана мајка 11-годишњег Николе који као и већина дечака тог узраста у овој средини, када одрасте, жели да буде возач тешких возила и крстари рударским саобраћајницама мајданпечког рудника.

Print Friendly, PDF & Email
Share