Почетак Актуелно Рударство На копу „Велики Кривељ“ задовољни мартовским учинком

На копу „Велики Кривељ“ задовољни мартовским учинком

1 друго читање
0
0
1,112

Више и руде и бакра у руди

 

Рудари копа „Велики Кривељ“ флотацији на прераду дали 2.230 тона бакра у руди, што је 15 процената више од плана. – Априлски план амбициознији него мартовски: укупне ископине треба да буду 2.950.000 тона, а бакра у руди за 157 тона више од плана у марту
На копу „Велики Кривељ“ задовољни мартовским учинкомРТБ, КОП „ВЕЛИКИ КРИВЕЉ“
. – За производњу на површинском копу „Велики Кривељ“ март је специфичан месец: у првој половини месеца транспортни путеви су мокри и клизави због кише, а у другој ти исти транспортни путеви мора да се поливају водом из цистерни да не би долазило до аерозагађења (у близини копа је село Кривељ). Та специфичност није негативно утицала на откопавање руде, али је умањила планирано откопавање јаловине.
На копу „Велики Кривељ“ задовољни мартовским учинкомУ марту смо дали 914 хиљада тона руде, што је седам одсто више од плана, а пошто је и средњи садржај бакра у руди 0,254 посто био већи од планираног (0,234) – флотацији смо на даљу прераду дали 2.230 тона бакра у руди, што је 15 процената више него што смо планирали – задовољан је мартовским производним резултатима управник Површинског копа „Велики Кривељ“ Милан Делић.
Мартовска производња била би још боља, поготово на јаловини, да је било више камиона и пратеће механизације и да су транспортни путеви били краћи.
На копу „Велики Кривељ“ задовољни мартовским учинкомБогатију руду вадили смо из текућег захвата на дну копа, а одатле су и транспортни путеви најдужи. Ту руду смо мешали са сиромашнијом са обода копа и са четвртог захвата. У првој половини месеца због кише и воде на дну копа пумпе су радиле даноноћно како би руда за флотацију била сува – објашњава Делић.
Да би флотација добила планирану количину руде, транспортна механизација била је подређена том приоритету, па је није било довољно за откопавање јаловине, а ни транспортни систем није био максимално упослен:
Због запуњености одлагалишта на јами (а то се дешавало јер је највећи булдозер морао бити ангажован на руди), транспортни систем није био максимално упослен, па су транспортне дужине повећане, што се одразило на откопавање јаловине. Добром организацијом и усклађивањем дневних и недељних сервиса и производње настојали смо да опрема буде исправна и застоји у производњи што краћи – каже Делић.
Производни план рудара на површинском копу „Велики Кривељ“ у априли је амбициознији него у марту: укупне ископине треба да буду 2.950.000 тона. Од тога, јаловина ће бити 2.100.000 тона, руда 850 хиљада тона – исто као у марту, али пошто ће садржај бакра у руди бити већи (0,259 одсто), флотацији ће бити испоручено 2.134 тоне бакра у руди, што је за 157 тона више од плана у марту.
Да би у априлу био испуњен план ископина, а посебно јаловине, потребно је да у раду буде најмање 17-18 камиона и да на одлагачу на јами ради наш највећи булдозер „комацу 375“ како би се створили услови за максимално упошљавање транспортног система да би биле краће транспортне релације – коментарише априлски план управник Милан Делић и додаје да максимално треба смањивати трошкове производње и стимулацијама мотивисати запослене да више штеде и боље раде.

Још повезаних текстова
В Милољуб Милошевић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Погледајте и

Решен проблем инвалида рада РТБ-а Бор

Привремена решења постала коначна    РТБ. – Инвалиди рада Рударско-топиони…