Заштита интереса компаније

 

Трудио сам се да изучим Закон о транспорту опасних терета, који је веома значајан за нашу компанију, првенствено да бих заштитио њен интерес од казнених одредби. Ово тим пре што у РТБ-у превозимо опасан терет. И концентрат бакра, течна шљака, сумпорна киселина, све то делом спада у опасне материје, а ту су и експлозиви – каже Иван Недељковић, први басенски саветник за ову област

Басен добио првог саветника за безбедан транспорт опасног теретаТРАНСПОРТ ТИР-а. – Иван Недељковић, мастер инжењер саобраћаја, из техничке припреме производње – одржавања у Транспорту ТИР-а, недавно је постао саветник за безбедан транспорт опасног терета у друмском и железничком саобраћају. Млађани Иван, који је тек крочио у 28. лето, скромно нам открива да је први носилац овог звања у ТИР-у, али и у целом РТБ-у, а 59. у Србији. У родном Бору завршио је Машинско-електротехничку школу, основне академске студије на Факултету техничких наука у Новом Саду (саобраћајни смер – одсек друмски), и то са просечном оценом преко девет, а на петој години мастер студија преусмерио се на безбедност. Децембра 2011. запослио се у Електролизи и после 13 месеци рада на кацама у РЈ електролитичка рафинација бакра прешао је у Транспорт ТИР-а. Након десетомесечног приправничког стажа, од новембра 2013. коначно је почео да ради свој посао.
Басен добио првог саветника за безбедан транспорт опасног теретаИван наставља причу о томе како је постао први саветник такве врсте у комбинату бакра. Сектор железнице Министарства за саобраћај, грађевину и инфраструктуру априла ове године обавио је редовни инспекцијски надзор ради утврђивања стања колосека индустријске железнице РТБ-а. Транспорт ТИР-а, који је надлежан за то, добио је похвале, али су притом наложене и корекције које мора да изврши у наредном периоду. Наиме, утврдили су да недостаје акт о индустријској железници и захтевали да га ураде у предвиђеном року.
На основу Закона о железници (члан 64. став 5.) били смо дужни да имамо овај акт који подразумева начин одржавања, уређења и коришћења колосека. Одмах смо кренули у реализацију и, као најповољнијег понуђача од фирми које се баве његовом израдом, изабрали смо ЦИП Саобраћајни институт из Београда. Они су признали акта и захтевали да имамо једног или више саветника за безбедност у транспорту опасног терета у друмском и железничком саобраћају. Следећи корак био је прикупљање информација о најповољнијој фирми за обуку која је део предиспитне обавезе. Да бисмо стекли услов за полагање, морали смо да завршимо обуку у једној од осам лиценцираних фирми и одлучили смо се за ЦОТОТ (Центар за обуку за транспорт опасног терета) из Новог Сада – казује Недељковић.
Басен добио првог саветника за безбедан транспорт опасног теретаУследила је петодневна обука (од 12. до 16. септембра) на коју је, осим Ивана, из Транспорта ТИР-а отишао још један кандидат – Светлана Ћеранић, руководилац техничке припреме одржавања. Испит се састојао из делова: АДР-а који представља потврђене европске споразуме о међународном друмском транспорту опасних терета (мењају се на сваке две године, а најновији је у примени од првог јануара 2013.) и РИД-а – правилника о међународном железничком транспорту опасних терета. Литература је заиста била обимна (укупно 3.000 страна). Након успешно положеног четворосатног испита (40 питања на која је требало одговорити у писаном облику са детаљним описом, прорачуни, задаци, реална примена, плус теоријски део), директор Управе за траснспорт опасног терета Дејан Томић, 17. октобра, уручио је Ивану сертификат о стручној оспособљености за саветника за безбедан транспорт опасног терета у друмском и железничком саобраћају (издаје се на пет година и после истека тог рока знање мора да се обнови). Комисија, коју су чинили инспектори из Управе, од 70 кандидата из целе Србије, јавно је похвалила баш Ивана, и то за део железничког саобраћаја (стопостотно тачно урађено).
Басен добио првог саветника за безбедан транспорт опасног теретаТрудио сам се да изучим Закон о транспорту опасних терета, који је веома значајан за нашу компанију, првенствено да бих заштитио њен интерес од казнених одредби. Ово тим пре што у РТБ-у превозимо опасан терет. И концентрат бакра, течна шљака, сумпорна киселина, све то делом спада у опасне материје, а ту су и експлозиви. Овај закон предвиђа обавезе саветника који је дужан да уради годишњи извештај предузећа и достави га Управи за транспорт опасних терета, обучава манипулаторе, пакере и пуниоце, води рачуна о безбедности опреме, опасној роби, издаје сертификат у року трајања од две године. Тренутно усклађујемо процес рада са применом закона. Пошто у старој систематизацији немамо ову врсту послова, неопходно је да се тачно дефинише њихов опис, како бисмо испунили захтеве закона. Због обима посла, свакодневног руковања опасним материјама и броја запослених, сматрамо да наша компанија убудуће треба да упути на обуку још неколико младих људи различитих струка (машинске, хемијске, саобраћајне) из других погона, како бисмо направили квалитетан тим на нивоу РТБ-а који би се бавио овом проблематиком. Примера ради, НИС Нафтагас има 17 оваквих саветника. Кренули смо са поштовањем тих закона, али то је само почетни корак – поручује Недељковић.
Наш саговорник је на крају желео да се захвали, пре свега, руководству ТИР-а за финансирање целокупне обуке и полагање испита. – Такође бих се захвалио и што придаје значај усклађивању новог Закона о транспорту опасних терета са свакодневним процесима рада. Али, све то ће фирми много значити, јер без његове примене убудуће неће моћи да функционише.

Погледајте још...

2 Comments

  1. Svaka cast Ivane.Zelim ti dalje usavrsavanje u struci.Uz tebe je neophodno JOS mladih ljudi koji ce zajedno sa tobom raditi neophodne poslove vezane za transport i manipulaciju opasnim teretima

  2. Brate svaka cast…sve pohvale i RTB ima cime da se ponosi…

Оставите коментар