Старт за недељу дана 

Носивост ових наменски конструисаних транспортера (са носачима за лонце и дуплим командама) износи 70 тона, колико највише може да тежи лонац напуњен шљаком из флеш-пећи или конвертора коју ће одвозити на хлађење и припрему за даљу дораду у флотацији
Два специјална камиона за превоз шљаке стигла у РТБ ТИР
. – Данас почиње обука возача и људи који ће одржавати специјалне камионе необичне конструкције управо пристигле из Јуже Кореје у круг РТБ-а. Они ће служити за превоз шљаке од флеш-пећи и конвертора до места њеног хлађења, односно припреме за каснију дораду у флотацији. Носивост камиона је 70 тона, што је заправо тежина лонца (имеђу 20 и 25 тона) напуњеног са 40 до 45 тона шљаке, а њихова конструкција је подешена за једноставан утовар и превоз ужареног терета. Имају хватаче за лонце и дупле команде (два волана), чиме се смањује потреба за маневрисањем. Лонци су запремине 15 кубних метара, постављају се испод два отвора за истакање шљаке на флеш-пећи, наизменично довозе, пуне и одвозе. Тим лонцима одвозиће се и конверторска шљака мало богатија бакром, али се ни она неће просипати, као досад, већ ће се у њима хладити (најпре на ваздуху, а потом воденим спрејом).
Два специјална камиона за превоз шљаке стигла у РТБ Преко немачке фирме „РХЦ“ за потребе нове топионице уговорена су два камиона и 65 лонаца – објаснио нам је Драган Маринковић, директор овог великог економско-еколошког пројекта који је након три године градње окончан крајем прошле године и управо се уходава. – Лонци су испоручени из Кине, а камиони који ће их возити произведени су у Јужној Кореји. У току је царињење камиона по убрзаном поступку, стигли су и сервисери који ће обучити наше људе да управљају и одржавају те транспортере. Подсетимо да је РТБ досад, због кашњења ове испоруке, шљаку одвозио железницом на депонију, уз употребу мобилне дизалице и колица која су направљена за те потребе да би се постигао већи капацитет. Шљака је испуштана само на једном отвору пећи, а сада ће моћи на оба и мало већим капацитетом тако да то више не сме бити услов за ограничење количина које се топе. Другим речима, нова линија топљења моћи ће да ради пуним капацитетом. Обуку ће похађати више од десет наших људи јер осморици ће посао бити вожња тих камиона (три смене, плус двојица у резерви) док ће неколицина бринути о одржавању и сервисирању ових возила пуних електронике и хидраулике. Средином наредне недеље стижу и тројица оператера који ће помоћи нашим људима да савладају руковање овим необичним машинама.
Два специјална камиона за превоз шљаке стигла у РТБ Маринковић наглашава да се камионима може остварити много већи капацитет превоза шљаке, а тиме и топљења. Подсећа и да је шљака из нових процеса (који су брзи) много богатија бакром, па мора обавезно да се доради да би се добила уговорена искоришћења (98,5 одсто, до блистера). – У шљакама из нових процеса топљења и конверторовања мобилисано је шест до седам одсто бакра – каже Маринковић. – То значи да морају додатно да се третирају, а ми смо изабрали да то чинимо флотирањем. Шљака из флеш-пећи сада садржи (просечно) око 1,4 одсто бакра, са конвертора мало више. Мешавина једне и друге иде на прераду у борску флотацију где је у међувремену изграђена читава нова линија са вертикланим млином за домељавање. Тамо се из шљаке добија концентрат који се поново прерађује у флеш-пећи. Током два три дана хлађења у лонцу постоје услови да се на његовом дну формира и такозвано јаје, односно маса богатија бакром. Као хладан материјал, она директно иде у конвертор. На овај начин – хлађењем у лонцима – остварују се најбоља искоришћења јер нема губитака, нема просипања, сва маса је ту.

You may also like

Leave a reply