Металурзи и у јуну настављају трку са планским задацима
Више од 3.300 тона бакра
За 23 дана јуна топионичари дали 2.922 тоне анода, електролизери 2.842 тоне катода, а „сумпораши“ 7.420 тона монохидрата. – Предстоји замена свих електролитичких ћелија новим од ФРП-материјала. – У погону арматуре кренуо развој новог кућишта водомера
ТИР. – За 23 дана јуна Топионица је примила 13.770 тона концентрата бакра са 2.045 тона метала, од чега 1.473 тоне из Флотације „Велики Кривељ“, 317 тона из РБМ-а и 254 тоне из Флотације Бор (од почетка године допремљено је 122.065 тона ове сировине, са 16.751 тоном „црвеног“ метала, и прерађено 139.757 тона шарже). Јунски рапорт топионичара гласи – прерађено је 19.139 тона шарже, произведено 2.922 тоне анодног бакра и забележено велико временско искоришћење агрегата од 95,5 процената. Како нам је рекао Бобан Тодоровић, директор ТИР-а, у првој половини месеца претопљене су и мање количине секундарног материјала од домаћих испоручилаца. Топионица располаже залихама од 1.534 тоне шарже са 217 тона метала.
И Фабрика сумпорне киселине је радила добро, па је јунски учинак 7.420 тона монохидрата (48.602 тоне за непуних шест месеци). Стога Тодоровић истиче да с правом очекују остварење годишњег плана киселине од 100.000 тона. На залихама ових дана има око 10.500 тона овог производа. Карактеристичне активности за ова два погона су припрема техничке документације и израда динамичких планова десетодневног ремонта који треба да се обави крајем септембра и почетком октобра.
– Наш циљ је да предузеће добије изглед познатих кућа у свету које се баве пословима попут наше. Стога је у свим погонима ТИР-а почела акција сређивања у којој се сакупљају непотребни ресурси и неупотребљива опрема. Стари камиони и возила која већ дужи низ година више нису у функцији плански се демонтирају, секу и продају као старо гвожђе. Захваљујући отпадном материјалу, лепо се приходује и тим средствима набавља нов репроматеријал, на пример, лимови за топионицу. Са друге стране, одлучили смо да спречимо неконтролисану набавку делова и опреме, уведемо ред у магацине и уопште у ову област. Зато ћемо применити јединствен информациони систем који ће омогућити да купљена опрема и делови буду „видљиви“ у целом РТБ-у, са тачним датумима њихове набавке. Службе које набаве опрему, а она се не користи, сигурно ће бити санкционисане, јер оптерећују пословање – каже Тодоровић.
ФБЖ је радила кампањски, па очекивани учинак неће премашити 950 тона дипформинг-жице. Овде се траже могућности повратка на стара тржишта и истовремено се анализира да ли набављати нову опрему за изоловање жице. У Ливници бакра и бакарних легура радила је линија бронзе са учинком од седам тона дневно и то, углавном, услужне прераде. У погону арматуре кренуо је развој новог кућишта водомера. – Водомери из ове фабрике већ се налазе у продавницама у Бору, Нишу, али и у Македонији. Морам истаћи да се наш производ одликује нижом ценом и најдужом гаранцијом у односу на конкуренцију – каже директор ТИР-а.
У Енергани се ремонтују котлови број пет и шест („седмица“ је исправна). Турбина број два, која користи отпадну пару из Топионице, припрема се за пуштање у рад чим стигне сагласност ЕПС-а. Ниво Борског језера је 70 центиметара испод тачке прелива, па Тодоровић апелује на све кориснике да штеде технолошку воду, јер је потрошња велика (нарочито у Флотацији Бор која троши 6.000 кубика дневно). У наредном периоду предстоји санација транспортног система воде од Борског језера до Бора, као и давање техничких услова за прикључење будуће фабрике кисеоника на систем технолошке воде. И поред дотрајале механизације, Транспорт ТИР-а је обавио све задатке на време. У току је санација путева у кругу РТБ-а, а очекује се и сагласност Агенције за приватизацију ради набавке два камиона носивости преко 20 тона.
– Пословодство предузећа ће инсистирати на заштити свих запослених у ТИР-у и неће дозволити улазак у погоне онима који немају одговарајућу обућу и одећу. Појачаћемо и контролу алкохолисаности радника, а увешћемо и контролу на опијате, све у циљу заштите здравља радника и имовине послодавца. С обзиром на то да су већ почели врели дани, у свим погонима постоји довољно заштитних средстава за овакве услове (клима-уређаји и уређене кабине) – закључује директор ТИР-а.