Пробом транспортера завршена санација транспортног система у РБМ-у
Прорадила „жила куцавица“ рудника
После 13,5 година покренути делови Транспортног система који ће РБМ-у омогућити брже раскривање лежишта. – Пробни рад “на празно” почиње 7. јула, а пуним капацитетом већ крајем јула. – Радом у сопственој режији запослени у РБМ-у уз помоћ колега из РББ-а остварили велику уштеду
РБМ. – У Руднику бакра Мајданпек 26. јуна обављена је прва проба транспортера на Транспортном систему 1, “жили куцавици” Рудника бакра Мајданпек и пројекту чијом реализацијом треба да се вишеструко убрза раскривање рудних лежишта, што је један од најважнијих задатака. Након 13,5 година, колико није радио због паљевине, прво пуштање у рад транспортера 2504, који представља најосетљивији и најважнији део транспортног система, показало је да је посао добро обављен и да “на празно”, без оптерећења, савршено функционише. Реч је о делу система који би у перспективи требало да преноси 6.000 тона јаловине на сат, што ће мајданпечким рударима убрзати и учинити јефтинијим пут до рудних лежишта Јужног ревира.
Бранислав Томић, директор РБМ-а, не крије задовољство због добро и на време обављеног посла. Вулканизери Рудника бакра Мајданпек дали су велики допринос у санацији најтежег и најосетљивијег дела, оног који пролази кроз тунел. Мишо Рацић, пословођа одржавања транспортног система и трака, стекао је драгоцено искуство на овим пословима још приликом првог постављања траке пре три деценије, када је постављена трака јапанског произвођача. То искуство применио је и сада постављањем траке која је стигла из Пољске. Зоран Поповић, пословођа електроодржавања РБМ-а, објашњава да је заједно са групом од осам електричара био ангажован на постављању каблова по регалу без којих трака није могла да се покрене.
–Видите и сами круну нашег вишемесечног рада – каже дипл.инж. Душан Петровић из тима за развој РБМ-а који је водио екипу за санацију Транспортног система 1. – Почело је, да подсетим, још зимус санацијом тунела. Грађевински радови су, иако усред зиме, обављени квалитетно захваљујући радницима РББ-а којима је помогла и екипа наших радника и тако смо уштедели велика средства.
Саме дробилице нису ремонтоване зато што није било потребно. После оспособљавања овог транспортера наредних дана ће бити обављено тестирање осталих компоненти система, транспортних трака, додавача, одлагача са транспортном траком 2507 који је са старом опремом у коју није много улагано. Тек провером тих компоненти транспортног система биће познато шта још можда треба дорадити на тим старијим деловима, али се верује да ће рокови бити испоштовани и да ће транспортни систем већ од јула радити пуним капацитетом.
Коначан финансијски извештај ће тек показати колико је ова санација коштала, али је већ сада познато да су радом у сопственој режији запослени у РБМ-у, уз велику помоћ екипа из РББ-а, уштедели стотине хиљада евра.