РТБ додатно појачао мере безбедности имовине и запослених
Инсталиран видео-наздор на топионичкој капији
Дванаест камера на улазној капији треба да спрече све евентуалне покушаје малверзација и преваре, каквих је, руку на срце, у РТБ-у Бор одвајкада било. – С. Перишић: Возила се приликом уласка и изласка детаљно снимају – и одозго, и одоздо, и са стране. Сваки камион, шлепер или било које друго превозно средство, чак и аутобус са туристичком екскурзијом, мора, пре него што уђе у круг предузећа, да „опкорачи“ канал. – Перишић наглашава да је апсолутно опредељење менаџмента, наглашавано више пута до сада, посебно од генералног директора РТБ-а Бор Благоја Спасковског, област БЗНР, као први приоритет у пословању компаније. Други је екологија, а трећи производња
РТБ. – Два малтене узастопна покушаја преваре у јануару ове године, када су лопови, најпре уочи божићних празника, покушали да украду око тону и по бакарних блокова из РТБ-а, а потом неки други покушали да „папирима“ прикажу улазак камиона са товаром 20 тона бакра, а заправо је у тој количини било и две тоне воде, у резервоару скривеном у доњем трапу камиона, иако расветљена, била су сигнал да РТБ Бор мора додатно да појача мере безбедности имовине и запослених.
Чињеница је да велики број возила разних фирми, које на било какав начин имају пословну сарадњу са Басеном, свакодневно улази и излази из РТБ-а. Баш ту је, на главној капији, уочен и проблем свеобухватне контроле тих возила, пре свега што их има толико да понекад ово место личи на најпрометнију градску раскрсницу. Због тога је, по речима помоћника генералног директора РТБ-а Бор за безбедност и здравље на раду Саше Перишића, компанија одлучила да на топионичкој капији, и на улазном и на излазном делу, инсталира 12 камера.
Видео-надзор на улазној капији, који функционише већ два месеца, треба да спречи све евентуалне покушаје малверзација и преваре, каквих је, руку на срце, одвајкада било у РТБ-у Бор. Оваква одлука, каже Перишић, већ даје резултате.
–Возила се приликом уласка и изласка детаљно снимају – и одозго, и одоздо, и са стране. Сваки камион, шлепер или било које друго превозно средство, чак и аутобус са туристичким екскурзијама, мора, пре него што уђе у круг предузећа, да „опкорачи“ канал. Поред овог својеврсног видео-канала, инсталирали смо и нову платформу која омогућава раднику обезбеђења да има директан увид на корпу камиона или шлепера. Раније су за такав „очометријски“ преглед коришћене мердевине које су биле неподесне јер је само са једне позиције могла да се погледа корпа камиона. Сада ова платформа, дужине три метра, омогућава раднику обезбеђења приступ и лево-десно и одозго-одоздо. Садржај корпе на тај начин бива детаљно прегледан – каже Перишић, истичући да је сигуран да у Србији нема тако прецизног и детаљног система видео-надзора, са камерама високе резолуције на којима се уочава и најситнији детаљ.
Камере откривају и „додатну опрему и делове“ возила који нису део техничке документације. Дакле, елиминишу све оно што може да послужи за манипулацију приликом мерења тежине робе која се испоручује РТБ-у, на уласку и изласку.
–Установили смо правила понашања за добављаче, па тако, на пример, камион не може да има више резервних гума од онога што је предвиђено техничком документацијом, нити да има било какву доградњу на самом возилу или пратећим уређајима, уколико за то не постоји сертификат, односно атест. Такви не могу ући у круг РТБ-а, сви мора да буду комплетно регуларни у смислу Закона о безбедности у саобраћају и свега осталог што прописују закони ове земље – истиче Саша Перишић.
Додаје да правила понашања подразумевају процедуре и њихово поштовање, добру организацију и синхронизоване активности. – Имамо, рецимо, прецизан распоред возила која сваког јутра, на одређене позиције у РТБ-у, улазе у круг предузећа. Распоред је сачињен по приоритетима и зна се тачно ко улази и када је утовар бакра, а када сумпорне киселине, када истовар мазута, а када дизел-горива, на пример. Процедура налаже и да добављачи морају да се најаве 24 сата раније, и то у писаној форми – са личним подацима ангажоване особе и техничким карактеристикама возила.
Помоћник генералног директора РТБ-а Бор за безбедност и здравље на раду истиче да је компанија овим „новинама“ његов ресорни сегмент пословања подигла за степен више. – Што се тиче оцене о нивоу безбедности и здравља на раду, она је и у прошлом периоду била у нивоу европског просека. Лествицу смо овим додатним мерама додатно подигли и убеђен сам да, када је реч о процедурама, њиховом поштовању и реализацији, можемо да будемо пример у Србији. Наравно, ово се односи и на све остале ставке које спадају у област безбедности и здравља на раду. Апсолутно опредељење менаџмента, наглашавано више пута до сада, посебно од генералног директора РТБ-а Бор Благоја Спасковског, јесте да је први приоритет у пословању компаније област БЗНР. Други је екологија, а трећи производња и све оно што она са собом носи – закључује Саша Перишић.