Почетак Актуелно Мајданпек Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у Мајданпеку

Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у Мајданпеку

5 друго читање
1
0
324

Са мање пара до више руде

 

Некадашња „жила куцавица“ РБМ-а за превоз јаловине биће монтирана у наредна три месеца. – До краја фебруара грађевинска обнова тунела којим пролази трака сопственим снагама. – Бранислав Томић: Предстоји нам уклањање 70-ак милиона тона јаловине са источног дела Јужног ревира како бисмо тамо рударили следећих 25 година, а траке су једини излаз за њено јефтиније отпемање на одлагалиште Ујевац
Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у МајданпекуРУДНИК БАКРА МАЈДАНПЕК
. – Рудари борске Јаме, заједно са колегама из Рудника бакра Мајданпек, од 29. јануара обнављају тунел којим пролази „транспортни ситем 1“, изгорео у пожару 2000. године. Тракама ће се превозити јаловина са Јужног ревира и тако убрзати – и појефтинити – раскривање источне стране тог површинског копа. Тиме што се определио да све што може обави сопственим снагама РТБ, односно РБМ ће, само на грађевинском делу пројекта доста уштедети. Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у МајданпекуПрема проценама, да је санација тунела поверена некон „трећем лицу“, коштала би шездесетак милиона динара, а овако ће, како нам рече директор РБМ-а Бранислав Томић, то бити тек десетак милиона. На минимум је сведено и време да се поново оспособи некадашња „жила куцавица“ РБМ-а. За грађевинске радове на торкетирању тунела (ојачавање сводова прсканим бетоном), бетонирању оштећеног пода и канала, израду носећих стопа – рудари имају месец дана!
„Транспортни систем 1“ најбитнији је за остваривање онога што је зацртано у бизнис-плану до 2020. године, а посебно ове године – каже Томић. – Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у МајданпекуДоговорили смо се са људима из Рудника бакра Бор, односно Јаме, да заједно санирамо транспортни систем у што краћем року, а најважније је што ће то бити много јефтиније него по првобитном пројекту. Надамо се да ћемо све завршити за три месеца јер се, у противном, доводи у питање даљи рад рудника. Предстоји нам скидање огромне количине јаловине са источног дела Јужног ревира, а пошто наша јаловишта сада не могу да је приме, једини излаз су траке којима бисмо је одвозили на одлагалиште Ујевац. Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у МајданпекуНаредне две године мора да се превезе 60 до 70 милиона тона јаловине да бисмо овде омогућили рударење 25 и више година. Због велике удаљености и успона, сада имамо велику потрошњу нафте. Покушавамо да је смањимо, али то тешко иде, па транспортни систем треба да донесе огромне уштеде управо на том плану.
Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у МајданпекуРударе Јаме, предвођене Љубишом Миљковићем, главним пословођом рударске оперативе овог погона, јуче смо затекли како грабе од постројења за дробљење ка врху тунела дугог 860 метара. Док је утоваривач бректао успоном извозећи откопани материјал и блато настало од подземних вода, рудари су бетонирали под тунела не обазирући се на промају и леденице које су висиле наоколо из пукотина.
Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у МајданпекуБорски рудари овде су од 28. јануара, заједно са колегама из Мајданпека радимо на санацији тунела и, ево, већ стојимо на првом бетону – показује пословођа Живослав Љубисављевић, познатији као Жика Змај. – Јуче смо специјалним (сулфатним) бетоном покрили 140 метара тунела, а да бисмо то урадили морали смо да уклонимо скоро 150 кубика материјала. Половина тога је претходно откопана пикамером, ручно убачена у утоваривач и извезена напоље. Потом смо насули ризлу, нивелисали ходник, одредили тачке за бетонске стопе које ће носити конструкцију траке. Уз све то иде и армирање пода металном мрежом (при дну и при врху бетона), а по средини тунела је канал за воду која се слива са обе стране. Пре неколико дана овде је био минус 21 степен и до данашњег дана температура ниједном није била виша од минус 12 степени. Леденице око нас најбоље говоре какви су овде услови.
Рудари Јаме и РБМ-а обнављају транспортни систем у МајданпекуИз тунела се спуштамо до постројења за дробљење и додаваче где радници РБМ-а проверавају сваки шраф. Недалеко од њих спушта се огроман ледени стуб налик пећинском украсу. Душан Петровић, главни инжењер инвестиција, објашњава нам шта се овде ради:
Радници РБМ-а тренутно санирају машинску опрему, односно чланкасте додаваче. На додавачу испред нас у току су завршни радови тако да ће за десетак дана бити у функционалном стању. Испод додавача је „трака 2503“ која је, такође, доведена у радно стање. Она баца јаловину на транспортер који треба да се угради у тунелу где се изводе грађевински радови. Према нашим плановима они треба да се заврше до краја овог месеца, а онда „на сцену“ ступају машинци и електричари да би поставили конструкцију транспортера дужине 850 метара за извоз јаловине. Након тога, доводиће се у функционално стање и остали делови – „траке 2505 и 2506“, одлагач – тако да ће за неколико месеци овај систем почети да ради. Тиме се повећавају капацитети, а смањују трошкови.

Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Мајданпек

Један коментар

  1. Novica Petrovic

    10. фебруара 2014. у 20:21

    Vidim da nisam pogresio,kada sam zaposlio u FOD-ovu MONTAZU, vise mladih masinca koji su studije zavrsili u Boru.Neki ljudi su sa podozrenjem gledali na te mlade kolege.Medutim , kasnije se to menja, pre svega zaslugom te grupe masinaca, koji su opravdali poverenje na svakom radnom mestu na kojem su radili i sada su, kako vidim ,neki od njih ,visoki rukovodioci
    u RTB-u.

    nekima

    boru

    Одговор

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Погледајте и

„Зиђин“ постао већински власник и „Невсуна“

За више од 1,66 милијарди канадских долара кинеска компанија преузела је (28. децембра) 89…