У РБМ-у настављена санација Транспортног система 1
Монтажа челичне конструкције транспортера
Почетком априла започето убацивање и монтажа 68 „секција“ са носачима ролни (носећих и повратних). – Након тога следи навлачење траке и њено вулканизирање, потом „хладна“ проба, а онда и пробни рад. – Радом у сопственој режији остварена уштеда од око 100 хиљада евра
РБМ. – У Руднику бакра Мајданпек настављени су радови на санацији Транспортног система 1 и у току је монтажа челичне конструкције транспортера. Она подразумева убацивање 68 такозваних секција са носачима (носећих и повратних) ролни, на претходно урађена анкерна места. Након тога предстоји висинско подешавање транспортера и његово центрирање које би требало да се заврши у наредних 30-так дана.
– После послова који су у току следи навлачење гумене траке и њено вулканизирање (реч је о девет котурова), што ће заједнички обавити радници РББ-а и РБМ-а – каже Душан Петровић из тима за развој, односно инвестиције РБМ-а: – Тек након тога транспортер ће бити испробан „на хладно“, односно без руде.
Очекивало се да овај посао буде обављен раније, али су се тек сада стекли услови да се добар део предвиђених радова обави сопственим снагама и на тај начин уштеди око 100 хиљада евра на овом изузетно важном подухвату за функционисање производње и испуњење нових, већих радних обавеза.
– Послови који су у току нису тешки, колико су специфични. На динамици убацивања секција не може се много добити на времену будући да постоји само један начин да се то изведе, пошто је тунел за механизацију проходан само са једне стране – каже Петровић. Он објашњава да то значи да се „секција“, односно челична конструкција спушта неких 850 метара, поставља, а онда машина враћа назад поново узима нову конструкцију и наставља: – Посао би, евентуално, могло да убрза увођење тросменског рада, што је и предочено извођачу радова, али су они мишљења да ће се и на овај начин уклопити у предвиђене временске оквире. Касније остаје само финији део посла, а то је само центрирање и нивелисање транспортера.
– Ми смо урадили конструкцију, испоручили је и 3. априла почели монтажу са роком да се заврши за 35 до 40 дана. А, треба да је поставимо, центрирамо, нивелишемо, заваримо и омогућимо да се навуче трака, а после тога још једном све центрира и пусти у пробни рад – додаје Љубиша Јовановић, шеф градилишта у „Анса стилу“ из Београда, наводећи да је ово необичан посао због тога што се све мора одрадити у тунелу.
Ако све буде текло по динамичком плану, пробни рад целог система треба да почне у јулу. Све је везано за електро радове, где су рокови испоруке за поједине компоненте из иностранства и до 10 недеља, па све то треба уклопити.