У РБМ-у почела пракса будућих рударских техничара
Дан у погону дробљења руде
Ученици трећег разреда Техничке школе, њих 17-оро из одељења Рударски техничар за припрему минералне сировине, започели су праксу која ће потрајати током читаве школске године и сводити се на детаљно упознавање производног процеса за који се школују. Кренули су од дробљења, наставиће у флотацији и упознати филтражу, односно све целине процеса флотацијске концентрације минералних сировина
РБМ. – Ученици трећег разреда мајданпечке Техничке школе из одељења “рударски техничар за припрему минералне сировине”, данас су започели праксу која ће потрајати током читаве школске године и сводити се на детаљно упознавање производног процеса за који се школују. Кренувши од дробљења, а са идејом да добро упознају и све друге целине на линији производње и прераде руде, били су изузетно пажљиви посетиоци и нису крили задовољство и узбуђење због прве посете Руднику бакра Мајданпек у којем би могли да се запосле по завршеном школовању.
Ненад Ђурић, професор машинске групе предмета у Техничкој школи у Мајданпеку, који је ученике довео на праксу, подсетио је: – Нажалост, Мајданпек доста дуго није школовао рударе. Само нам је школске 2014/2015. године одобрено да упишемо ученике за овај образовни профил. Њих 17-оро је сада у трећем разреду и солидни су ученици, а ово је прва прилика да упознају производни процес за који се школују. Ђурић наводи како је у плану да током године обиђу и добро упознају флотацију и све њене целине до филтраже, да практично испрате комплетан процес флотацијске концентрације минералних сировина.
Иван Раденковић, инжењер оперативе у Флотацији РБМ-а, био је домаћин будућим колегама: – Овим су започели упознавање свих делова процеса припреме, почев од дробљења, преко млевења и флотирања, све до филтраже. Добили су прилику да заокруже слику о комплетном производном процесу и сагледају шта се све дешава на путу руде која стиже са површинског копа до коначног производа, односно како од камена, од руде, добијамо концентрат бакра, односно бакар. Иван хвали будуће колеге: – Они све прате врло пажљиво. Како је ово ново и за све њих занимљиво искуство, а они у годинама када се упијају знања, мислим да ће свима оваква пракса добро доћи.
Практична настава за ученике овог одељења је и добра прилика да из клупа изађу спремни за рад који их очекује, а то је и једна од мера која ће нас приближити модерном свету. Јер, промена у образовању, односно дуални систем образовања који подразумева да ученици по упису стручне, техничке или пословне школе, заснују и радни однос у компанијама које их, упоредо са школовањем за одређено занимање, оспособљавају знањем и вештинама потребним за практичан рад, код нас ће се тек примењивати, као добро искуство у већем броју европских земаља. Међутим, за сада и овако организована практична настава представља у том смислу добро искуство, кажу и у мајданпечком Руднику бакра. Са жаљењем, међутим, констатују да многи млади људи из Мајданпека желе посао у руднику, али се за рударско занимање, и у генерацији која је добила ту могућност, определило само 17 девојака и младића.