Дан у погону дробљења руде

 

Ученици трећег разреда Техничке школе, њих 17-оро из одељења Рударски техничар за припрему минералне сировине, започели су праксу која ће потрајати током читаве школске године и сводити се на детаљно упознавање производног процеса за који се школују. Кренули су од дробљења, наставиће у флотацији и упознати филтражу, односно све целине процеса флотацијске концентрације минералних сировина
У РБМ-у почела  пракса будућих рударских техничараРБМ
. – Ученици трећег разреда мајданпечке Техничке школе из одељења “рударски техничар за припрему минералне сировине”, данас су започели праксу која ће потрајати током читаве школске године и сводити се на детаљно упознавање производног процеса за који се школују. Кренувши од дробљења, а са идејом да добро упознају и све друге целине на линији производње и прераде руде, били су изузетно пажљиви посетиоци и нису крили задовољство и узбуђење због прве посете Руднику бакра Мајданпек у којем би могли да се запосле по завршеном школовању.
У РБМ-у почела  пракса будућих рударских техничараНенад Ђурић, професор машинске групе предмета у Техничкој школи у Мајданпеку, који је ученике довео на праксу, подсетио је: – Нажалост, Мајданпек доста дуго није школовао рударе. Само нам је школске 2014/2015. године одобрено да упишемо ученике за овај образовни профил. Њих 17-оро је сада у трећем разреду и солидни су ученици, а ово је прва прилика да упознају производни процес за који се школују. Ђурић наводи како је у плану да током године обиђу и добро упознају флотацију и све њене целине до филтраже, да практично испрате комплетан процес флотацијске концентрације минералних сировина.
Иван Раденковић, инжењер оперативе у Флотацији РБМ-а, био је домаћин будућим колегама: – Овим су започели упознавање свих делова процеса припреме, почев од дробљења, преко млевења и флотирања, све до филтраже. Добили су прилику да заокруже слику о комплетном производном процесу и сагледају шта се све дешава на путу руде која стиже са површинског копа до коначног производа, односно како од камена, од руде, добијамо концентрат бакра, односно бакар. Иван хвали будуће колеге: – Они све прате врло пажљиво. Како је ово ново и за све њих занимљиво искуство, а они у годинама када се упијају знања, мислим да ће свима оваква пракса добро доћи.

Бранислава Јоргић, једна од девојака у овом одељењу, објашњава да је њено опредељење за рударско занимање било логично за неког ко живи у Мајданпеку и чији отац ради у руднику: – Лепо је и занимљиво, још увек све је ново, али, рекла бих, мало је теже него што сам претпостављала. Њен друг из разреда Дарко Стешић каже да му је школовање за рударског техничара најбоље, а најближе решење. Посета руднику, бројне новине и производни процес који упознаје нису га изненадили ни уплашили: – Први утисак је да није лоше радити управо овај посао. Речитији у коментарима био је Немања Јовановић, одличан ученик овог одељења: – Прва посета РБМ-у била је и прва прилика да изблиза сагледамо посао за који се школујемо. Он је заиста занимљив, али и веома одговоран, а услови рада у складу су са мојим очекивањима. Иако нико у његовој породици није на „рударском хлебу“, Немања каже да је рударски посао најбоље занимање „за неког из Мајданпека, а и иначе“. Успут открива план да школовање настави на факултету у Бору.
Практична настава за ученике овог одељења је и добра прилика да из клупа изађу спремни за рад који их очекује, а то је и једна од мера која ће нас приближити модерном свету. Јер, промена у образовању, односно дуални систем образовања који подразумева да ученици по упису стручне, техничке или пословне школе, заснују и радни однос у компанијама које их, упоредо са школовањем за одређено занимање, оспособљавају знањем и вештинама потребним за практичан рад, код нас ће се тек примењивати, као добро искуство у већем броју европских земаља. Међутим, за сада и овако организована практична настава представља у том смислу добро искуство, кажу и у мајданпечком Руднику бакра. Са жаљењем, међутим, констатују да многи млади људи из Мајданпека желе посао у руднику, али се за рударско занимање, и у генерацији која је добила ту могућност, определило само 17 девојака и младића.

You may also like

Leave a reply