Почетак Актуелно Басенски превозници ове године пред захтевнијим задацима

Басенски превозници ове године пред захтевнијим задацима

5 друго читање
0
0
38

Неопходна нова возила

Р. Проловић: Док не купимо нове камионе, сопственим снагама, редовним одржавањем и максималним ангажовањем свих ресурса морамо да стигнемо до циља, што се досад показало као добро и могуће. – Планиран капитални ремонт скретнице код бединга Топионице, где се укрштају сви превози угља и концентрата из Мајданпека. – Нови пут у кругу РТБ-а преполовио би трошкове одржавања

Басенски превозници ове године пред захтевнијим задацимаТИР. – Ове године у друмском саобраћају Транспорта ТИР-а предвиђају да превезу укупно 1,2 милиона тона терета за потребе свих басенских погона (900.000 т шљаке, 152.119 т кривељског и 50.000 т борског концентрата, као и 122.000 т енергената за Топионицу). Ове бројке говоре да су пред њих постављени захтевнији задаци него лане.
Басенски превозници ове године пред захтевнијим задацимаЗато ће ове године бити веома тешко. Међутим, те количине можемо да превеземо захваљујући куповини два нова „волво“ камиона. Наша флота сада има 10 камиона за превоз расутих терета неопходних за директну производњу у РТБ-у. Осим ова два нова, остали возни парк је доста стар, тако да смо планирали куповину још четири камиона. Док се то не догоди, сопственим снагама, редовним одржавањем и максималним ангажовањем свих ресурса морамо да стигнемо до циља, што се досад показало као добро и могуће – каже Раде Проловић, управник Транспорта ТИР-а.
Басенски превозници ове године пред захтевнијим задацимаУ железничком саобраћају планирано је да се превезе укупно 630.000 тона терета (108.000 т сумпорне киселине, 188.000 т течне шљаке, 48.000 т анодног бакра, 42.000 т угља, 50.000 т угља за Топлану и 112.000 т концентрата бакра из Мајданпека). Будући да су локомотиве времешне и преко пола века, овде намеравају да до маја обаве генералне оправке (текуће одржавање раде сами, док за веће захвате користе услуге специјализованих фирми, као што су „Шинвоз“ Зрењанин и МИН Ниш). У овој години планирали су да инвестирају 90.000 евра у два нова мотора за мале локомотиве, како би наредну деценију радиле боље и сигурније.

„Праћење“ учинака
– Од првог јануара увели смо „праћење“ учинка сваког камиона у свим сменама, а са новим „волвоима“ то радимо од када су купљени (половином октобра минуле године). Тако је у новембру један превезао 8.753 т свих врста роба, а други 9.162 т, у децембру 9.620 т, односно 9.998 т. Пре тога смо тзв. трећим лицима плаћали 107 динара по тони терета, па месечна уштеда једног камиона износи 1,07 милиона динара. Тако је само у ова три месеца свако возило уштедело по три милиона динара и себе већ исплатило (сваки је коштао 104.000 евра). Од новембра смо увели и статистичку анализу кварова свих возила, као и времена трајања њихове оправке. На тај начин ћемо настојати да побољшамо радно-технолошку дисциплину и смањимо цену коштања одржавања – закључује Проловић.
Још толико новца треба да уложе у мотор за велику локомотиву, јер је неисплативо да се стари мотори ремонтују.
Утовар-истовар, РЈ која „прати“, пре свега, желелзнички превоз, добила је задужење да претовари 50.000 т крупне робе (40.000 т плинског угља за Топионицу и Енергану, као и угаљ за ЈП „Топлана“). Да би све то могла да постигне, неопходно је да се багери, утоваривачи, дизалице и булдожери стално одржавају и увек буду спремни „за акцију“. И овде недостаје један нови булдожер, тим пре што је механизација, по потреби, ангажована и у Јами за претовар шљаке, као и на градилишту нове топионице.
Стара механизација захтева стално улагање у одржавање, благовремено обезбеђење резервних делова и, по потреби, генерални ремонт. Басенски превозници ове године пред захтевнијим задацимаВећину главних послова обављамо у нашој РЈ Одржавање, где имамо обучене мајсторе, пословође, инжењере, људе који раде у свим условима, свим сменама и дају све од себе, а ту је и сектор за одржавање пруга. Ове године планирали смо већу инвестицију (30 милиона динара) за капитални ремонт скретнице код бединга Топионице, где се укрштају сви превози угља и концентрата из Мајданпека, што није рађено више од 40 година. Путеве у кругу РТБ-а одржаваћемо сами колико будемо могли, и то само критична места. Међутим, нови пут за који постоји генерални план, преполовио би трошкове одржавања, јер не би било ломова гибњева и осовина у оволикој мери као сада. А, и пружни прелази треба да се ремонтују – наглашава управник Транспорта ТИР-а.

Још повезаних текстова
В Јасмина Станојевић
Више текстова Актуелно

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Погледајте и

Даваоци крви из РТБ-а допринели да Бор понесе ласкаву титулу најхуманијег града

Изузетни резултати у омасовљењу давалаштва У претходне две године 70 одсто укупне количине…