Копови и флотације раде, Јама на резервном напајању 

 

РББ. – У Руднику бакра Бор на време су предузели све мере да ледена киша, која пада већ неколико дана, и први снег који се јутрос забелео, не доведу до застоја у производњи. Највећи проблем који је могао да их задеси – обустављање транспорта на коповима због леда или снега – није се догодио јер су путеви добри, а со обезбеђена на време. Погони се уредно напајају електричном енергијом, једино је погон Јаме јуче остао без струје. Под леденим теретом пукла је жица на далеководу који пролази ободом старог борског копа, па је одмах активирано резервно напајање. – Проблем на далеководу се убразно решава како се не би нешто десило и резервном напајању, а то би овај погон довело у озбиљне проблеме – казао нам је јутрос Видоје Адамовић, заменик директора РББ-а за производњу. – Очекујем да далековод већ данас, најкасније сутра буде оспособљен.

Јама – резервно снабдевање
ЈАМА. – Због великог леда и ниске температуре јуче (1. децембра) око 11 сати пао је део далековода којим се струјом снабдева сервисно окно погона Јама Рудника бакра Бор. Због тога су борски рудари одмах прешли на резервно напајање електричном енергијом, које је ограничавајуће, па не могу да раде сви капацитети. У току је хитна санација оштећеног далековода јер ако откаже и резервно напајање, погон Јама ће остати без пумпи, вентилатора и компресора, што ће потпуно онемогућити производњу.
М. М.
Што се тиче копова – додаје наш саговорник – на време је деловано тако да нисмо имали већих сметњи ни прекида у производњи како у Кривељу тако и на Церову. Флотације су, такође, радиле без застоја, имале су довољно руде, а по оваквом времену тамо су најмање пожељни нестанци струје јер доводе до великог замрзавања и бројних проблема. Ледена киша и први снег засад су нас само мало омели у уклањању јаловине, али ћемо то, надам се, надокнадити до краја месеца. Нашом соланом одржавали смо и пут од Бора до Церова, па радници без кашњења долазе на посао и одлазе својим домовима.
Поред соли за путеве, копови су благовремено набавили и адитиве против смрзавања дизел-горива тако да није било испадања камиона. Томе је допринела и већ устаљена пракса да се примопредаја тешких камиона обавља на лицу места, односно из руке у руку возача, што значи да се не гасе између смена.
Отежано кретање возила
ТИР. – Ледена киша која је претходних дана оковала источну Србију, осим отежаног кретања механизације по саобраћајницама, није изазвала веће проблеме у металуршким погонима. Како нам је рекао Раде Проловић, управник Транспорта ТИР-а, басенским превозницима највише главобоље задају путни правци према Флотацији у Великом Кривељу (превоз концентрата бакра) , као и према Каменолому.
С обзиром на то да је заобилазница залеђена и ван употребе, наша возила користе пут према Брезонику. Док се ситуација не нормализује, овде не могу да прођу велики тегљачи (са приколицом), већ само четвороосвински камиони. Саобраћај до Кречане у Заграђу се одвија нормално, као и до Белоречког пешчара у Доњој Белој Реци. Све у свему, околности су отежане, али засад функционише – истиче Проловић.
На оба копа у зимски период се ушло са добрим, широким, тамо где треба и насипаним путевима благих нагиба, тако да је, што се тиче безбедности возила и возача, све урађено по пропису. Јесте клизаво, али људи раде ту годинама и не очекују се већи проблеми. Није стало ни испумпавање воде са дна рудокопа. Пумпе за сада раде стабилно и плански, екипе за њихово одржавње су искусне, радиле су и на много нижим темепратурама, тако да им овакав почетак зиме и није толико страшан. Нешто мањи учинак на уклањању јаловине са кривељског копа је због проблема у раду одлагача на крају транспортног система којим иде преко 80 одсто количина. – Снажан ветар бацао је ледену кишу под траку и доводио до њеног проклизавања – објаснио нам је Адамовић. – А, кад бубањ почне да шлајфује, трака и даље довози материјал и све затрпава. Да не бисмо стали, мало смо смањили капацитет система како би одлагач могао да извуче оно што пристигне у стари борски са кривељског копа. Недавно је завршен и ремонт друге дробилице за јаловину, а чим време буде нешто боље, ремонтоваћемо и прву тако да ће превоз јаловине бити још сигурнији. Помоћна механизација – грејдери и булдозери такође су спремни за озбилније изазове, а позвао бих запослене и на већу пажњу како при доласку на посао тако и при руковању машинама по овако великом леду.

You may also like

Leave a reply