Борски погони РТБ-а одолевају леду и првом снегу
Копови и флотације раде, Јама на резервном напајању
РББ. – У Руднику бакра Бор на време су предузели све мере да ледена киша, која пада већ неколико дана, и први снег који се јутрос забелео, не доведу до застоја у производњи. Највећи проблем који је могао да их задеси – обустављање транспорта на коповима због леда или снега – није се догодио јер су путеви добри, а со обезбеђена на време. Погони се уредно напајају електричном енергијом, једино је погон Јаме јуче остао без струје. Под леденим теретом пукла је жица на далеководу који пролази ободом старог борског копа, па је одмах активирано резервно напајање. – Проблем на далеководу се убразно решава како се не би нешто десило и резервном напајању, а то би овај погон довело у озбиљне проблеме – казао нам је јутрос Видоје Адамовић, заменик директора РББ-а за производњу. – Очекујем да далековод већ данас, најкасније сутра буде оспособљен.
ЈАМА. – Због великог леда и ниске температуре јуче (1. децембра) око 11 сати пао је део далековода којим се струјом снабдева сервисно окно погона Јама Рудника бакра Бор. Због тога су борски рудари одмах прешли на резервно напајање електричном енергијом, које је ограничавајуће, па не могу да раде сви капацитети. У току је хитна санација оштећеног далековода јер ако откаже и резервно напајање, погон Јама ће остати без пумпи, вентилатора и компресора, што ће потпуно онемогућити производњу.
М. М.
Поред соли за путеве, копови су благовремено набавили и адитиве против смрзавања дизел-горива тако да није било испадања камиона. Томе је допринела и већ устаљена пракса да се примопредаја тешких камиона обавља на лицу места, односно из руке у руку возача, што значи да се не гасе између смена.
ТИР. – Ледена киша која је претходних дана оковала источну Србију, осим отежаног кретања механизације по саобраћајницама, није изазвала веће проблеме у металуршким погонима. Како нам је рекао Раде Проловић, управник Транспорта ТИР-а, басенским превозницима највише главобоље задају путни правци према Флотацији у Великом Кривељу (превоз концентрата бакра) , као и према Каменолому.
– С обзиром на то да је заобилазница залеђена и ван употребе, наша возила користе пут према Брезонику. Док се ситуација не нормализује, овде не могу да прођу велики тегљачи (са приколицом), већ само четвороосвински камиони. Саобраћај до Кречане у Заграђу се одвија нормално, као и до Белоречког пешчара у Доњој Белој Реци. Све у свему, околности су отежане, али засад функционише – истиче Проловић.