Хенкел и СКФ, заједно са РТБ-ом, организовали скуп на Борском језеру
Одржавање опреме у рудницима
Годинама сарађујемо са Бором и Мајданпеком, интензивно решавамо њихове проблеме у одржавању опреме – рекао је Владимир Радуловић, директор продаје у Хенкел Србија. – А. Стјепић: На тржишту су присутни јефтинији и производи који нису оригинални, али само добри производи омогућавају рад без проблема, кварова, односно непотребних трошкова
БОРСКО ЈЕЗЕРО. – У хотелу „Језеро“ на Борском језеру данас је почео дводневни пролећни регионални скуп Loctite&SKF „Tech Days“ – Одржавање машина и опреме у рудницима бакра, олова, цинка и угља који су организовале компаније Хенкел Србија и СКФ, у сарадњи са Рударско-топионичарским басеном Бор. Скуп је отворио Благоје Спасковски, генерални директор РТБ-а, пожелевши добродошлицу свим учесницима и честитке организаторима за оно што су урадили, а сарађивали су са многима у привреди Србије, наравно и са комбинатом бакра.
– РТБ поседује милијарду 340 милиона тона бакарне руде, средњег садржаја (0,30-0,33 процента). Једина смо компанија у Србији која из камена прави „зелене новчанице“, посебно ако се има на уму овако сиромашан садржај. У борско рударство уложено је преко 70-75 милиона евра (за опрему), 25 милиона евра у борску и 20 милиона евра у мајданпечку флотацију и тако створени услови да се концентрат производи по изузетно повољним условима. Уложили смо и 257 милиона евра у нову топионицу која је богатство Србије. Она је данас најбоља топионица, рекао бих чак и у свету, посматрано са еколошког аспекта. Од првог маја до данас концентрација сумпор-диоксида свакодневно је била мања од 125 микрограма (пројектом је предвиђено 137), док је европска граница 675 микрограма! Уколико Бор упоредимо са Панчевом, Београдом, Колубаром, Лазаревцом, Костолцем, Смедеревом, онда је она овде два и више пута мања – нагласио је Спасковски.
Он је потом објаснио и зашто је Басен Бор „тешка прича“, јер је оптерећен баластом од милијарду евра колики је историјски дуг компаније, али и да је дошло време да се изађе из реструктурирања. – Ускоро би требало да се усвоји Унапред припремљен план реорганизације (УППР) који регулише све наше старе обавезе. Након тога РТБ стаје на ноге, постаје кредибилно способан, може се задуживати да би инвестирао у развој рударства. Басен ће бити бренд Србије. Ако цена бакра порасте у другој половини 2017. године (предвиђа се пораст на просечних 6.780 долара по тони), ако отворимо „Церово Примарно“, а близу смо тога након изласка из реструктурирања, очекујемо добит од 60, 70, 80 и више милиона долара годишње, с тим што ћемо морати да, као друштвено одговорна компанија, уложимо око 20 милиона долара у рекултивацију и ремедијацију историјског еколошког наслеђа.
Стручњаци Хенкела и СКФ-а су представницима РТБ-а и скоро свих српских рудника на овом скупу представили своја актуелна „Loctite“ решења и напредне технологије за одржавање дробилица, флотацијских млинова, индустријских пумпи, транспортних трака и осталих машина у рударској производњи. Након успешног и веома посећеног лањског скупа, људи из Хенкела су одлучили да, са колегама из СКФ-а, ове године организују заједничко окупљање и презентацију својих производа.
– Хенкел и СКФ су веома присутни у оваквом типу индустрије, посебно у одржавању опреме у рудницима. Годинама радимо са Бором и Мајданпеком, интензивно решавамо њихове проблеме у одржавању опреме. Чак и сви реномирани светски произвођачи тих машина и опреме користе наше ствари већ у производњи и препоручују их за одржавање – нагласио је Владимир Радуловић, директор продаје адхезива за примену у индустрији из Хенкел Србија.
И Александар Стјепић, директор продаје СКФ-ових производа на територији Србије, додао је да је и његова компанија одавно присутна у комбинату бакра, најчешће на тешкој механизацији, транспортним системима, дробилицама, и на свему где се производи, а нешти се окреће. – Оно што је кључно су поуздани лежајеви који омогућују сигурну ротацију. Сарадња са представницима скоро свих рудника из Србије, свакако, би се могла побољшати. На тржишту су присутни јефтинији и производи који нису оригинални, али само добри производи омогућавају рад без проблема, кварова, односно непотребних трошкова.
Осим презентације и теоријског дела, Хенкелови и СКФ-ови стручњаци су овом приликом приказали и део практичне употребе производа својих компанија.