Почетак Актуелно Мајданпек Исправне бушилице поправљају резултат РБМ-а на површинском копу

Исправне бушилице поправљају резултат РБМ-а на површинском копу

8 друго читање
0
0
1,242
Исправне бушилице поправљају резултат РБМ-а на површинском копу

Све више ископина

 

Све бушилице на “Јужном ревиру” су подршка утоварним машинама и сваки багер има своју бушилицу. – Више посла има и за минере који уместо 20-ак имају и до 80 бушотина дневно и показало се да дневни учинак може да премаши 75 хиљада тона укупних ископина
РБМ
. – У Руднику бакра Мајданпек после дужег времена исправне су све бушилице. Уз сваки багер ради посебна, смањује трошкове и олакшава његов рад. Минери сада имају много више посла, а дневни учинак на површинском копу са више од 75 хиљада тона укупних ископина већ премашује планске захтеве.
За безмало 2,1 милион тона укупних ископина, колико је фебруарским планом предвиђен задатак мајданпечких рудара, потребно је да се из дубина „Андезитског прста“ и са обода „Истока 1“ (радилишта на површинском копу „Јужни ревир“) свакога дана изнедри скоро 75 хиљада тона руде и јаловине, што је до скора била количина о којој је само могло сањати. Четвртог фебруарског дана, учинком од 75.680 тона укупних ископина, показано је да, када се за то створе услови, поред плана, могу да се остваре и рекорди.
За обезбеђење континуитета у раду утоварне опреме на површинском копу примарни фактор је исправна опрема за бушење – каже Андрија Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство. Он објашњава: – Почетком и до средине јануара проблема са опремом за бушење било је на претек. Али, управо у том периоду набављена је нова “Атлас Цопцо ДМЛЕ” бушилица и поправљене су “Сандвик Д50КС” и “Буцyрус-Ерие 60-Р”. Сагледавајући опрему за бушење свакако треба направити паралелу са крајем 2017. године када је укупна расположивост бушилица била 48 одсто, а на крају јануара ове износи 83 процента.
Марковић наводи да се, када су багери покривени адекватном правовременом припремом за континуирани рад, читава производна линија помера у смеру остварења добрих производних резултата са нормативним параметрима који су у границама планираних. Уз добру обуку за рад и одржавање нове опреме, као и за опрему која је у међувремену “подигнута”, ствара се перспектива за добре производне резултате и достизање планираних.
После дужег периода радници одржавања опреме копа успели су да оспособе и пусте у рад неколико бушилица за дубинско бушење. Најпре, “САНДВИК”, која је стајала због ремонта дизел-мотора и оправке система хидраулике, односно, замене две хидрауличне пумпе. Затим, “Буцyрус”, на чијем систему хидраулике је замењена пумпа и два хидромотора за ротацију бушећег прибора – саопштава детаље Братислав Благојевић, помоћник директора РБМ-а за електромашинство, додајући: – Како је монтирана и нова “Атлас Цопцо, тј. АЦ 2 бушилица, а у раду су и “Буцyрус”, интерне ознаке Б 7, која ради од 1973. године, као и “Атлас Цопцо”, односно АЦ 1, стање бушачке опреме је знатно побољшано.
Ангажовањем групе бравара на одржавању бушилица са пословођом Далибором Страиновићем на челу, уз подршку и помоћ менаџмента, обезбеђена је одређена количина делова, па смо, уз повећано ангажовање радника, успели да оспособимо прво „Б 11“, која је сада у оперативном стању и ради без проблема – каже Мики Јовановић, инжењер оперативе, одржавања багера и бушилица: – Али, не само “Б 11”, тренутно ради пет бушилица. У застоју је само “Атлас Цопцо Ф 6” за коју чекамо испоруку уплаћених делова после чега ће нам бити потребан само један дан да би и њу оспособили.
Драгиша Стефановић, в.к. бушач са 44-огодишњим стажом, истиче да “Б 11” сада добро ради: – Моћна је то машина која у потпуности може да одговори захтевима тешког терена на радилишту. Његов колега, Драган Балановић, са само деценију краћим стажом, потврђује да се са исправним, великим и снажним машинама, лакше стиже до планираних резултата.
Значај исправности бушилица се најбоље објашњава чињеницом да оне драстично појефтињују производњу. Јер, без бушилица нема минирања, а са њима нема потребе да се “муче” багери. Све бушилице на “Јужном ревиру” су подршка утоварним машинама, свака од њих је пратња багеру. Тако су на “Андезитском прсту” ангажоване две бушилице: електрична “А 1” (“Атлас Цопцо”) и “Сандвик” бушилица, јако значајна, јер је дизел, лако покретљива и независна од каблова, а на “Истоку 1” пуним капацитетом раде још три: Б 11, А 2 и Б 7.
Славољуб Трујановић, пословођа оперативе минирања, објашњава да пуна исправност бушилица омогућава да се последњих дана, уместо просечних 20-ак дневно, минира и до 80 бушотина, при чему се читав посао обавља крајње обазриво због непосредне близине града.
Да се на свим производним линијама подиже погонска спремност и стварају услови за испуњење амбициозних планских задатака потврђује и Бранислав Томић, први човек РБМ-а. Он наводи да ће разлога за задовољство бити више када се све и само тренутно слабе тачке на линији производње уклоне, а систем функционише тако да се чешће догађају и пребачаји планиране производње, а не да се говори као о подвигу када се на одређеним ставкама достигну плански захтеви: – То нам је заједничка обавеза и на томе сви морамо ангажовати своје капацитете, будући да је сваки добар резултат данас улог и за будући рад рудника – каже директор Томић, задовољан због чињенице да се резултати крећу у том смеру.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Мајданпек

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…