Мајска производња у РБМ-у
Приоритет „Андезитски прст“
Нових 35 хиљада тона руде са „Андезитског прста“. – Флотација подигла погонску спремност. – У јуну уз боље услове очекује се већа производња
РТБ, РБМ. – Мајска производња у Руднику бакра Мајданпек знатно је боља од априлске, али још је испод плана, па ћемо морати да уложимо додатне напоре за отварање рудних лежишта како бисмо брже стигли до руде – каже Бранислав Томић, директор Рудника бакра Мајданпек.
За 27 дана маја мајданпечки рудари су план ископина остварили са 71 одсто радећи на „Андезитском прсту“, „Доловима 2“ и „Централном рудном телу“. – Ангажовали смо два багера на откривању „Андезитског прста“, што је дало добре резултате, па ћемо наставити да убрзавамо темпо раскривања. – каже први човек РБМ-а. – На почетку месеца, када су друга радилишта због временских прилика „затајила“, добродошла је нова количина руде (додуше оксидне) са Андезитског прста (више од 35 хиљада тона). Изборили смо се са водом, блатом и муљем на најнижој коти. Успели смо да подигнемо производњу и за 27 дана имамо 550-560 тона бакра у концентрату.
Производњу на површинском копу успорава и мали број тешких возила. Снаге су усмерене на подизање флоте која мора имати 11-12 возила у раду да би испуњавала планове. – Много зависимо од резервних делова, али како смо са представницима „Белаза“ направили споразум, очекујемо да делови који су били предмет гарантног рока стигну до краја месеца – каже Томић.
Добре вести стижу и из Флотације која сада ради са пет секција: четврта секција је завршена, замењени су цевовод, пумпе и циклони, па ће она са 60 тона подићи капацитет на 80 до 90 тона у зависности од тога каква руда буде стизала на флотирање.
На „Истоку“ „Јужног ревира“ се не ради због стратешке измене плана и усмерености на „Андезитски прст“ како би се брже стигло до руде. Осим тога, „Исток“ је подељен у два дела, па се верује да неће бити великог кашњења и одступања од плана.
Мајданпечки рудари се надају да ће у јуну имати боље услове и очекују већу производњу. Надају се да ће почети рад у „Чока Марину“, да на површинском копу путеви буду бољи укључивањем у рад новог грејдера, да се настави рад на транспортном систему и да почне решавање проблема одводњавања на „Јужном ревиру“.