Почетак Актуелно Мајданпек Моћна опрема за раскривање Јужног ревира

Моћна опрема за раскривање Јужног ревира

6 друго читање
0
0
829

Снага која отвара перспективу

 

Монтажа нових „белаз“-камиона започета 29. априла, а до краја маја свих шест дампера било је на точковима. – Делови багера (пристигли од 20. до 25. маја) требало би да буду склопљени до 10. јуна. – Нова опрема ће бити усмерена на “Исток” Јужног ревира где је у првом захвату очекује тежак задатак – 28 милиона тона раскривке и 15 милиона тона руде
РБМ
. – Флота тешких возила на површинском копу Рудника бакра Мајданпек из дана у дан је све бројнија будући да се, брже него што је најављивано, завршава монтажа шест нових „белаз“ –камиона. Појачање стиже и тешкој рударској механизацији са новим „комацу“ – багером чији су делови пристигли од 20. до 25. маја, па би монтажа могла да буде завршена до 10. јуна.
Откако је (11. маја) на пробну вожњу кренуо “белаз” 13, прво од шест нових тешких возила из контигента нове опреме, новине на површинском копу РБМ-а су скоро свакодневне. Моћној флоти тешких камиона, у којој је већ неколико година девет “белаза“ носивости 220 тона и три мања, 20. маја придодат је и “белаз” 14, други од шест новокупљених. Завршена је и монтажа “белаза” 15 и 16, а до почетка јуна 17 и 18.
Монтирали смо четири возила и два су већ укључена у производњу, за два треба окончати царинске процедуре, а за пробну вожњу ће бити спремна и преостала два. Пуним темпом, упоредо, радиле су две групе истог тима успевши да посао приведу крају брже од очекивања, иако су нас, повремено, друге обавезе на одржавању, одвлачиле са монтаже – каже Милош Поповић, руководилац текућег одржавања возила. На питање да ли су успели да упознају “душу” моћних машина, овај млади стручњак у РБМ-у наводи: – Јесмо, то није било тешко, јер је изазов био велики. Кроз рад смо доста научили. Нових послова се не прибојавамо. Једини проблем је недовољно људи за све обавезе које имамо на текућем, сменском одржавању и монтажи.

Побољшане верзије за дужи век

Прича о новој опреми почела је са “белазом” 13. Као да је реч о лего коцкама, тим стручних и искусних људи запослених на одржавању тешких возила склопио је у моћну рударску грдосију (величине осредње куће) 120-130 тона делова приспелих у шест шлепера. Огромне шасије, корпе, кабине, точкови, платформа и делови, зналачки су упаковани у први из серије нових дампера. Да подсетимо, то је један од највећих камиона који су икада јездили басенским коповима, дугачак 13,36 метара, висок 6,5 и широк 7,7 метара. Празно возило тешко је око 150 тона, а превози 220 тона терета. За разлику од претходне серије која је била опремљена “каминс” моторима од 2.400 коњских снага, ове покреће “МТУ” мотор исте снаге, а непромењено је да два рачунара управљају вучним погоном, мере терет, потрошњу горива, пређене километре, број тура…
Носивост је иста, снага дизел-мотора такође, с тим што је сада уграђен “МТУ” мотор за који сви показатељи из светских рудника говоре да има мању потрошњу горива за два до три процента. Кажу и да је дужи век тог мотора, тако да очекујемо да се покаже и у нашим условима – каже Братислав Благојевић, помоћник директора РБМ-а за електромашинство. – У кабини је побољшана ергономија. Ишло се на удобност рада руковаоца, односно, возача. У томе се прате светски стандарди и побољшавају услови рада. Остало је све исто, с тим што су ојачани редуктори што је добро, будући да смо на возилима у раду имали проблеме са њима, а сада можемо очекивати њихов дужи век.

Вешти и стручни

Благојевић истиче да су имали помоћ сервисера “Белаза” и успели да у најкраћем року монтажу приведу крају. Јер, у неким другим рудницима, монтажа је трајала месец и по, а овде је за 33 дана монтирано шест. – Свесни ситуације и значаја нове опреме за рад рудника, радници ангажовани на монтажи су максимално, крајње одговорно и високо професионално, обавили свој део посла, чак брже него што смо очекивали – хвали Благојевић тим својих сарадника: – Нова и квалитетна опрема била је посебан изазов, па су сви желели да посао обаве најбоље. Показивали су велико заједништво, колегијалност, срчаност и пожртвовање, уз стручност која их је и уврстили у тим.
Два нова „белаза“, 13 и 14, већ су укључена у производњу а Андреја Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство, подсећа да ће, чим буде завршена монтажа, нови багер бити усмерен на „Исток“ Јужног ревира као и комплетна нова опрема, укључујући бушилицу и булдозер који се тек очекују. – Опрема је набављена са циљем да се убрза раскривање на Јужном ревиру, као следећа фаза у развоју Рудника бакра Мајданпек. На „Истоку“ нас као задатак у првом захвату очекује 28 милиона тона раскривке и 15 милиона тона руде. То неће бити нимало лако остварити, јер упоредо треба одржавати планирану производњу на Андезитском прсту – каже Марковић.

Багер ће бити монтиран до 10. јуна

Од 20. до 25. маја у Рудник бакра Мајданпек пристигли су и делови за хидраулични багер „комацу” ПЦ 3000. Реч је о моћној машини јапанске производње, која се израђује у Немачкој, а изабрана је као најпродаванија и на испоруку се није морало дуго чекати. Најпре је стигла кашика запремине 15 кубних метара. Њени делови који се највише хабају (улазни део странице и патос кашике) могли би пре уградње да се ојачају, под условом да то одобри сервисер. Стигли су и транспортни механизам, гусенице, платформа, машинско постројење, кабина и други делови које је деветочлана екипа са одржавања багера и бушилица, заједно са сервисером, супервизором из Немачке, одмах почела да склапа.
Већ смо имали сличне задатке, монтирали смо и мање и веће багере, па знамо да је најважније да се све уради како је зацртано, дакле што квалитетније, како се у раду не би јављали пропусти – каже Родољуб Рајковић, технички руководилац машинске опреме површинског копа. Притом додаје да је по стандардима произвођача потребно 11 дана да се испоручени делови склопе у багер спреман за прве, додуше пробне захвате, али да су они спремни да читав посао заврше и у краћем року.
Добро је, да су током маја предвиђени послови реализовани брже него што је најављивано и могло да се очекује. То ће нам омогућити да све снаге одмах усмеримо на “Исток” Јужног ревира, где су нам обавезе изузетно велике, али где је и перспектива даљег рада и будућност Рудника бакра Мајданпек – наглашава Бранислав Томић, први човек РБМ-а. Он не пропушта да захвали запосленима који су и на овим пословима показали да нема задатка у производњи којем нису спремни да одговоре на најбољи начин.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Мајданпек

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…