На централном рудном телу РБМ-а
У тешким условима до богате руде
<(p>
На Централном рудном телу, у изузетно тешким условима етаже 344, откопавана руда просечног садржаја 0,42 одсто бакра. – Убрзано откопавање преосталих око 600 хиљада тона како би се што пре стигло до етаже 329 где се очекује руда просечног садржаја 0,35 процената бакра уз знатне количине племенитих метала
РБМ. – Августовску производњу у Руднику бакра Мајданпек обележавају напори запослених на Површинском копу да са најнижих етажа Северног ревира, са самог дна, “отму” преосталих око 600 хиљада тона руде изузетно богатог садржаја. У августу ископана руда на том радилишту имала је просечан садржај бакра 0,42 одсто. То значајно побољшава производне резултате на металу, али у великој мери ангажује расположиве капацитете, будући да је радилиште доста удаљено од примарног дробљења.
–Рад на Централном рудном телу Северног ревира, на етажи 344 трасира пут за богату руду, где поједини узорци садрже и преко један одсто бакра и где се очекује око 600 хиљада тона руде – каже Андрија Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство.- Док су повољни временски услови, са ове идемо на отварање коте 329 где лежи око 350 хиљада тона руде са просечним садржајем 0,35 одсто бакра и знатним садржајем злата, сребра и осталих метала. Отварањем овог усека, стварамо услове за подизање квалитета производње на количини и садржају када је реч о металу.
У оперативном плану за август за то отварање биле су две варијанте: по истоку и западу. Отварање по истоку, омогућава да се дође до 600 хиљада тона. Тежиште радова потом иде на северни део Јужног ревира и Андезитски прст, где се измештањем преосталих инфраструктурних објеката, корита реке и враћањем пута на ту локацију, стварају услови за подизање производње.
–Рад на Централном рудном телу Северног ревира одвлачи доста транспортне опреме због дугих релација и релативно дугог времена сваке туре до примарног дробљења. То нам смањује капацитативне могућности за рад на Андезитском прсту – објашњава Андрија Марковић. – Иако смо у ова два месеца знатно подигли флоту возила, то се показало мало за актуелне радове. Чинимо напоре да и ту дамо максимум. Јер, експлоатација руде је примарна, али ње нема без рада на јаловини. Иако раскривање на Андезитском прсту касни, надамо се да ћемо пут и корито реке урадити на време.
Када је реч о деоници магистралног пута који је тренутно у прекиду, па се саобраћај обавља заобилазно, преко Партизанског пута, основна траса већ постоји у самом подножју Андезитског прста. Она, додуше, тек треба да се доведе на ниво за надоградњу и обезбеђење свега што мора да поседује магистрални пут, али има уверавања да ће, можда све бити завршено и пре планираног рока. Истовремено, раскривање Андезитског прста и подизање капацитета за рад на јаловини, убрзава стварање услова за измештање корита реке Пек, сервисног пута и канализационе мреже у самом граду.
–Због свих обавеза недостаје нам и утоварна механизација. Осим постојећа два багера ту је још само багер “марион 12” који је, објективно, одавно одрадио своје. Већи проблеми очекују нас извођењем радова према аутобуској станици. Јер, ту треба направити знатна померања и измештања објеката који опслужују станицу. Међутим, како је пројекат завршен и извођач радова изабран, верујемо да ћемо и то на најбољи начин разрешити – каже Марковић..
После напорног лета, током којег је уз интензивану производњу требало обавити и много пратећих послова, инвестиционих и условних за наставак производње, инфраструктурних и припремних, мајданпечке рударе очекује ништа мање захтевна јесен.
1 Comment
Leave a reply
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.
Postovani,
Molim vas da pozovete sve radnike na pozornost i vaznost bezbednosti na radu. U skoro svakom clanku objavljujete slike na kojima se nalaze radnici bez zastitne opreme (slem i odgovarajuca obuca, fluoroscentni prsluci). Sva prica o profesionalizmu nestane…
Budite inicijatori povecanja bezbednosti na radu, dajte svoj doprinos i povecajte bezbednost svima onima koji vam tako rado i ponosno poziraju…
Nadam se da ce to ovo shvatiti kao savet…
Pozdrav redakciji,
Ivan