На месту старе топионице и сумпорне – травњак!
Ускоро зелене оазе
Планирано да комплетан девастирани простор где су некада била стара постројења топионице и фабрике сумпорне киселине буде засејан травом до 20. октобра. – У завршној фази рушење преосталог дела Топионице – остао само пламенопећни филтер који је срушен, али се сада ситни и одвози отпадно гвожђе, као и магистрални гасовод на шкарпи
ТОПИОНИЦА и СУМПОРНА. – У оквиру пројекта рушења старе топионице и фабрике сумпорне киселине почео је процес рекултивације и оплемењивања терена на коме су се налазила стара постројења. На девастираном простору где је била последња од три фабрике сумпорне киселине приведено је крају наношење дебелог хумусног слоја земљишта и данас смо тамо затекли фрезу која је фино обрађивала земљу, након чега је почело сејање траве. У Топионици, на месту на коме су били реактор и пламена пећ, у завршној фази је равнање хумуса (довезено је више од 70 одсто потребне количине). Чим фреза заврши послове у Сумпорној, прелази у Топионицу, тако да ће врло брзо и овде почети сејање траве и даље улепшавање терена. Завршетак ових радова, по речима директора пројекта рушења Зорана Васковића, очекује се за максимално десет дана – планирано је да све буде засејано до 20. октобра.
– Такође у завршној фази је и рушење преосталог дела Топионице – остао је само пламенопећни филтер који је срушен, али се сада ситни и одвози отпадно гвожђе, као и магистрални гасовод на шкарпи. Он је компликованији за рушење, пошто се испод њега налази паровод који иде према Електролизи. Међутим, прописана је метода на основу које ће се рушити и чим се ови радови око филтера заврше, идуће недеље одмах почињемо са тим. По предвиђеној динамици, до 20. октобра и тај део треба да буде срушен. Сво отпадно гвожђе ће до понедељка бити уклоњено и онда ћемо и ту почети да наносимо хумус – нагласио је Васковић.
Паралелно са свим овим радовима, како наглашава наш саговорник, покушаће да комплетно санирају конструкцију – траку у топионици. – Радници су се плашили да њоме пролазе, јер је све било у распадању. Некада су ту биле салонит-табле које су сломљене и сада се замењују лимовима. Након што се испескари и офарба, улепшаћемо и тај део, али најважније је да најпре повећамо сигурност за пролазак траком.