На површинском копу “Исток 1” Рудника бакра Мајданпек
Раположивост опреме кроји учинак
За осам дана јуна на “Истоку 1” план раскривке остварен са 135 одсто. – Урађен коси пут између етажа који транспортне дужине тешких возила скраћује за 1.800 метара по тури
РБМ. – Са око 290 хиљада тона уклоњене јаловине на радилишту “Исток 1” Јужног ревира за првих осам дана јуна, мајданпечки рудари остварили су план са 136 одсто и потврдили да, када има услова, могу да одговоре сваком задатку. Били би срећнији да расположивост опреме у овом периоду није била последица застоја на рудном дробљењу, али су више него задовољни због чињенице да је то резултат бриге о трошковима, конкретно, решења за смањење појединих транспортних дужина.
– На “Истоку 1” раде багери ПЦ1 и „Марион 11“, што је омогућило да за осам дана јуна остваримо план раскривке са 135 одсто. Тај учинак је постигнут у сенци проблема и подбачаја на руди због застоја на примарној дробилици. Будући да се активности нису одвијале по плану, сва расположива возила усмерили смо на јаловину – каже Андреја Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство. – Рад на „Истоку 1“ одвија се пуном паром и у знаку рационализација. Урадили смо коси пут са 425. на 400. етажу и успели да скратимо транспортне дужине и на траси возила за 900 метара у једном правцу. Уместо 2,5 километара, јаловина се вози трасом од 1.600 метара, што нам омогућава уштеду од 1.800 метара при свакој тури тешког возила. Притом, смањен је и број возила који је био потребан за дужу релацију на багеру.
С обзиром на број возила, радови на овом захвату одвијају се веома добром динамиком.
– Надамо се да нећемо имати проблеме ни у наставку раскривања према граду. Радове изводимо са површинских партија копањем, без минирања. Пролазимо кроз први етажни слој, а и када буде неопходно минирање, проблема не би смело да буде, јер ће се обављати у складу са поцедуром у погледу количине експлозива и броја бушотина – наводи Марковић.
– Ради се интензивно и показује да, када је на располагању већи број тешких возила и помоћне механизације, обавезе могу да се остваре – каже Горан Репеџић, главни пословођа производње на Површинском копу РБМ-а. Говорећи о захвату „Исток 1“, истиче да је захтеван јер га што пре треба завршити и стићи до руде. – Пут је дуг и мукотрпан и добро би било да се не деси ништа непредвиђено. Расположива механизација се крајње рационално користи и кроз скраћења деоница, односно трасе за транспорт јаловине до Транспортног система 1 који нам је врло важан, јер његов рад без застоја подразумева мање ангажовање помоћне механизације која увек недостаје и за чијим ангажовањем има великих потреба и мимо овог радилишта.