На РБМ-овом копу “Исток 1”
Раположивост опреме кроји учинак
За 27 дана јуна на “Истоку 1” план раскривке остварен са 99,24 одсто. – Урађен коси пут између етажа који транспортне дужине за тешка возила скраћује 1.800 метара по тури
РБМ. – Са око 715.400 тона уклоњене јаловине из радилишта “Исток 1” Јужног ревира за (27 дана јуна), мајданпечки рудари су остварили план са 99,24 одсто и потврдили да, када услова има, могу одговорити сваком задатку. Били би срећнији да расположивост опреме првих седам дана јуна није била последица застоја на рудном дробљењу, али су у сваком случају више него задовољни што је то резултат бриге о трошковима, конкретно, решења за смањење појединих транспортних дужина.
–На “Истоку 1” раде багер “ПЦ1” и “Марион 11”, уз које смо за првих осам дана успели да остваримо план раскривке са 135 одсто. Тај учинак се одвијао у сенци проблема и подбачаја на руди, због застоја на примарној дробилици. Будући да се активности нису одвијале по плану, сва расположива возила усмерили смо на јаловину и резултат је био приметан – каже Андреја Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство. – Рад на “Истоку 1” одвија се пуном паром и у знаку рационализација. Урадили смо коси пут са 425. етаже на 400. и успели да скратимо пут за 900 метара у једном правцу, па се уместо 2,5 километара јаловина вози трасом од 1.600 метара. То нам омогућава уштеду од 1.800 метара при свакој тури тешког возила. Притом, смањен је број возила потребан за дужу релацију.
С обзиром на број возила, радови на овом захвату одвијају се веома динамично.
–Надамо се да нећемо имати проблеме ни у наставку раскривања према граду. Површинске партије копамо без минирања, а када је оно неопходно, проблема не би смело да буде јер ће се обављати у складу са поцедуром у погледу количине експлозива и броја бушотина – наводи Марковић.
–Ради се интензивно и показује да, када је на располагању већи број тешких возила и помоћне механизације, обавезе могу да се остваре – каже Горан Репеџић, главни пословођа производње на Површинском копу РБМ-а. Говорећи о захвату “Исток 1” истиче да је захтеван само зато што брзо треба стићи до руде: – Пут је дуг и мукотрпан и добро би било да се ништа непредвиђено не догоди. Механизација се крајње рационално користи и скраћењем деоница, односно трасе за транспорт јаловине до система 1. Он нам је врло важан јер његов рад без застоја подразумева мање ангажовање помоћне механизације која увек недостаје и за чијим ангажовањем има великих потреба и мимо овог радилишта.
Смањење транспортних дужина је, заправо, борба за рационализацију трошкова кроз уштеде горива, пнеуматика и свега осталог, али и боље коришћење тешких возила – наглашавају у Руднику бакра Мајданпек.