Настављени радови у флотацији Рудника бакра Мајданпек
Производња не сме да трпи
У нове савремене флотацијске машине “Метсо минералса” радници РБМ-а убацују механизме, а упоредо раде и друге послове за што брже пуштање у рад нове опреме ради повећања капацитета прераде на шест, 8,5 и 11 милиона тона руде годишње
РБМ. – На првом најнижем нивоу огромне флотацијске хале Рудника бакра Мајданпек, у којем је до половине 2014. године царевала тишина јер тај део деценијама није радио, ових дана је као у кошници. На више страна ради се на највећем инвестиционом подухвату у РБМ-у последњих деценија. Циљ је повећање капацитета флотацијске прераде са 3,6 милиона, на шест, па на 8,5, а онда на 11 милиона тона руде годишње. Настављено је склапање нових флотацијских машина и монтажа пратећих постројења, а упоредо се рашчишћава простор на којем би ускоро требало да започне градња трафо станице за напајање нових линија.
–Настављена је монтажа машина и убацивање механизама импелера. До мањег застоја дошло је због реализације царинских обавеза. Екипа ФОД-а почела је монтажу кошева и канала за пулпу. Како је рок за окончање тих послова 60 дана, завршетак се очекује до краја јуна. До тада, ми морамо да завршимо све послове за уградњу домаће и “Метсо минералс” опреме, коју испоручују и уграђују сами произвођачи. Када је реч о електро напајању, по сазнањима које имамо, очекује се расписивање тендера, али страхујемо да не дође до пролонгирања предвиђених рокова – каже Светомир Мустецић, помоћник директора РТБ Бор за инвестиције у РБМ-у.
–Уграђујемо челичне конструкције и опрему, конкретно то су кошеви за пумпе, канали за пулпу и за преливе флото машина, а радимо и одговарајуће ослонце за њих – набраја Миодраг Кекић, који предводи екипу од шест радника ФОД-а. Имамо знања и искуства за сличне послове, а уколико буде потребе, појачаћемо екипу јер је уговорни рок је два месеца.
Саставни део радова на проширењу капацитета прераде у Флотацији је и ремонт седме секције. Прерада шест милиона тона руде у Флотацији РБМ-а могућа је уз рад комплетног низа секција, од шесте до једанаесте: – Седма секција се не може „подићи“ пре августа, јер је на „критичном путу“ зупчаник на млину са куглама. Први зупчаник који је уговорен биће испоручен у јуну, али ће због лошег стања десете секције бити уграђен у њу – објашњава Душан Петровић, помоћник директора РБМ-а за инвестиције.
–Због чињенице да су у многим пословима ангажовани исти људи, најважнија је синхронизација рада, тачност и квалитет. Наша прва обавеза и даље је производња, која не сме да трпи због других активности, али ни на тим пословима не сме да дође до закашњења и одлагања – наглашава Јелена Ђурић, управница Флотације РБМ-а.
–Повећање капацитета флотацијске прераде је приоритетан задатак – истиче и Бранислав Томић, први човек РБМ-а. Он додаје да је до досадашњих одступања долазило због дугих рокова испоруке специфичних увозних делова.