Почетак Актуелно Мајданпек Ново умрежавање путева на површинском копу РБМ-а

Ново умрежавање путева на површинском копу РБМ-а

2 друго читање
0
0
872

Краће и квалитетније деонице

На Андезитском прсту су транспортне путеве са северног дела повезали са западним, што ће скратити деоницу коју дампери прелазе за више од сто метара, при чему је нова деоница и знатно шира и без већих нагиба. – У припреми још једна линија одводњавања Јужног ревира
Ново умрежавање путева на површинском копу РБМ-аРБМ
. – На површинском копу Рудника бакра Мајданпек, тражећи најповољнија решења за најкраће путеве руде и јаловине од радилишта на Андезитском прсту до одредишта, успели су да скрате транспортне деонице повезивањем постојећих путева, али и да добију на њиховом квалитету кроз веће ширине и мање нагибе.
Последњих месеци, па и година, свакодневни рад на површинском копу РБМ-а подразумева, осим производних, и бројне обавезе планског проширења копа јер се упоредо са раскривањем, на Јужном ревиру мора одвијати и производња “црвеног” метала. Притом, рационализација трошкова и остваривање уштеда имају прворазредни значај, па су тражећи решења за наставак експлоатације на Андезитском прсту, мајданпечки рудари повезали путеве на начин који доноси и уштеде и квалитет.
Ново умрежавање путева на површинском копу РБМ-аЕксплоатација се тренутно одвија на северном делу Андезитског прста, где интензивирањем радова треба да обезбедимо нове количине руде, па и да повећамо производњу, с обзиром на пехове које смо почетком месеца имали на примарном дробиљењу. На другој страни, како смо обавезни да континуирано снижавамо трошкове, односно, цене коштања, ми смо Андезитски прст повезали транспортним путевима преко запада – објашњава Андреја Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство. – Транспортни путеви и руде и јаловине сада иду по истоку и северу Андезитског прста. Новом деоницом су створени услови да скратимо транспортну дужину, да олакшамо транспорт, односно, да се возила крећу путевима веће ширине и мањег нагиба, што, практично, смањује трошкове, али и продужава век камиона.

Траса је, у односу на до сада коришћену, скраћена за сто и више метара, а укупна деоница од 1.500 метара ће, и због наведених карактеристика, моћи да одговори интензивнијем раду. Повезујућа деоница треба да се доради у периоду док се производња још ослања на руду са етаже 275, а током којег ће, уз двосмерни пут по западу, бити припремљен усек за отварање нове етаже на коти 260.
Читав посао запослени на површинском копу реализовали су у сопственој режији.
Све је изведено багером који је ангажован на руди, па су коришћени застоји током којих је ова тешка машина једино могла да буде усмерена на отварање ове деонице. Али, успели смо, тако да су преостали само завршни радови булдозером, да се пут приведе намени, да се ураде одводни канали и да се прошири, те тако добијемо деоницу која ће и нагибом и ширином знатно више погодовати раду него путеви којима се сада обавља транспорт – каже Марковић.
На другој страни, оваква динамика радова на Андезитском прсту је условила постављање нове линије на одводњавању Јужног ревира. Траса је највећим делом већ припремљена, пумпа је обезбеђена, постројење такође, тако да предстоји набавка цевовода. Још једна линија за одводњавање је практичан почетак великог посла који се у РБМ-у припрема, чији ефекат треба да буде ослобађање радних етажа за експлоатацију.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Мајданпек

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…