Ремонт уз редовну производњу

 

Прва фаза биће завршена до краја јуна, а друга до краја године, што ће омогућити повећање капацитета прераде на 8,5 милиона тона руде. – Дејан Вагнер: „Најтеже ће бити ускладити све послове и рокове, јер ће уз редовну производњу морати да се обави ремонт готово свих флотацијских постројења“

Почела  реконструкција флотације РБМ-аФЛОТАЦИЈА РБМ. – Флотација Рудника бакра Мајданпек је пред послом какав није рађен од њене изградње пре пола века: припрема се реконструкција целокупног погона, од постројења за дробљење, преко радова у погону за млевење руде и реализације уговора с „Metso minerals“ за испоруку нових флотацијских машина. Циљ је да се капацитет прераде више него удвостручи.
Почела  реконструкција флотације РБМ-аПослови су подељени у две фазе. Прва би требало да се реализује до краја јуна да би годишња прерада руде била повећана на шест милиона тона. Друга фаза би требало да се заврши до краја године и омогућила би повећање капацитета на 8,5 милиона тона – каже управник Флотације Дејан Вагнер и подсећа да се у последње три године прерађује од 3,3 до 3,5 милиона тона руде. – У току су припремни радови у погону за флотирање руде. Простор на коме су се налазиле флотацијске машине пете, шесте и седме секције припрема се за уградњу нових флотацијских машина.
У завршној фази су сеча и изношење старих машина, расчишћавање целог тог простора, након чега ће уследити рушење бетонске плоче, односно платоа на коме су биле постављене старе машине. Тако ће се отворити комплетан простор од подрума до плафона и сместити нове флотацијске машине, веће од старих.
Почела  реконструкција флотације РБМ-а-Реч је о изузетно захтеваном грађевинском послу. Треба уклонити плочу од армираног бетона из шездесетих година када је грађена Флотација (погони млевења и флотирања). Упоредо са тим, у току је израда базног инжењеринга („Metso minerals“) и темеља и носеће конструкције за флотацијске машине и пратећу опрему – каже Вагнер. – Након тога, ући ћемо у процедуру за израду грађевинског пројекта, а он би требало да буде завршен када и рушење старе бетонске плоче, платоа. Испорука флотацијских машина, у деловима са разних страна света (из Јужноафричке Републике, Шведске, Француске и других земаља) очекује се током маја, па би монтажа опреме почела у јуну.
Планирано је да радови буду завршени до 23. септембра. У међувремену користиће се постојећа стара опрема за флотирање, а треба да се заврши и ремонт десете секције млевења који је почео набавком делова и материјала за ремонт звездастих додавача, тракастих транспортера, погонских група млинова, хидроциклонских пумпи, хидроциклона, електроенергетске, командне и сигнализационе опреме.
Почела  реконструкција флотације РБМ-аЗбог дугих рокова испоруке на које не можемо да утичемо, очекујемо да до краја маја добијемо све делове и опрему, а да до краја јуна покренемо и десету секцију млевења, мада су могуће још неке измене у овој концепцији млевења. Након извештаја „Metso mineralsa“ биће донета коначна одлука како обавити ремонт и подићи капацитет млевења – каже Вагнер. – У првој фази планирана је и реконструкција погона за дробљење руде. Закључак је и наших и стручњака „Metso mineralsa“ да је опрема у лошем стању, да је потребна и промена технолошке шеме дробљења руде, набавка нове опреме, две нове терцијалне дробилице и четири нова сита за завршно просејавање руде. Промена у технолошкој шеми изискује изградњу још једног тракастог транспортера.
Дејан Вагнер истиче да ће им најтеже бити да ускладе све послове и рокове, јер ће уз редовну производњу морати да обаве ремонт готово свих флотацијских постројења.

You may also like

Leave a reply