„Подизање“ транспортног система у РБМ-у
ЗА БРЖИ, КРАЋИ И ЈЕФТИНИЈИ ПУТ ЈАЛОВИНЕ
Уз помоћ радника ФОД-а оспособљен део система помоћу којег ће се ефикасније одлагати јаловина са „Андензитског прста“
РБМ. – У Руднику бакра Мајданпек, свесни да ће само „подизањем“ транспортног система успети да брже и ефикасније остварују планове за откривање лежишта и одлагање јаловине, интензивно раде на томе. Завршили су ремонт одлагача и траке, али их тек повезују у систем, након чега ће јаловина, преко одлагача и траке Х, са Б станице, брже, јефтиније и краће прелазити пут до јаловишта.
Ради се, како су нам објаснили у пословодству РБМ-а, о јаловинском делу капацитета 2000 тона на час за транспорт са „Северног ревира“ који се укршта са транспортним системом „Фазе И“ капацитета 6.000 т/х који је у плану пуштања до јуна наредне године, а неопходан за раскривање „Истока“ на „Јужном ревиру“.
–Последњих дана ангажовани смо на пуштању крака транспортног система за превоз јаловине. У питању је трака Х, са Б станице, одакле се пушта и део за превоз руде – каже Зоран Поповић, пословођа електроодржавања транспортног система и наводи да су проверене све блокаде траке Х, да би људи ангажовани око њих били безбедни: – Све мора бити савршено исправно да би функционисало, а ових 150 дужних метара значајно ће смањити трошкове и повећати учинак на јаловини.
Овај део има посебан значај за радилиште на „Андензитском прсту“. Није, додуше, био у функцији 12 година, па је део замењен, а део репариран, сопственим снагама, али и уз помоћ људи из ФОД-а.
– Циљ је био да доведемо систем у радно стање, али су неопходне још неке дораде, као и отклањање ситнијих недостатака у раду, односно током експлоатације. Посао је био велики, ни једног тренутка нисмо могли да будемо баш сигурни шта се следеће може очекивати – каже Душан Петровић из АТБ ФОД Бор, истичући да се обављају завршни електрорадови на довођењу транспортног система за превоз јаловине у поузданије стање. Раде Стојановић из електромонтаже ФОД-а још додаје да је преостало само пар ситница до пуштања у рад: – Вешти смо и стручни, спремни за поверен посао. Са мајданпечким колегама одлично сарађујемо, па ћемо, као и обично, брзо заборавити све тешкоће.
У питању је крак мањег капацитета, али ипак неколико пута већи од садашњег, што се мора одразити на учинак. Трака 2506 дуга је 1.100 метара и служи за одлагање јаловине од окретне станице до краја трасе, скраћује пут у односу на онај који се прелази возилима, смањује трошкове, а повећава ефикасност. Група од шест радника електроодржавања транспортног система још летос је започела тај посао на краку прве фазе. Радило се не питајући за радно време, а о задовољству ће моћи да се говори када крене транспорт јаловине.