После две и по деценије у Флотацији РБМ-а

 

Још једна велика млинска секција повећаће капацитет и дати сигурност преради. – Оспособљавање ВИИ секције обављено темељно, са искуством свих претходних. – Следећа мета је пета секција
После две и по деценије у Флотацији РБМ-аРБМ
. – Вишемесечни рад на “подизању” седме секције у Флотацији мајданпечког Рудника бакра уродио је плодом, тако да је питање дана када ће, као значајна подршка повећању капацитета и стабилности прераде, бити укључена у процес производње. Пробе и тестирања обављени средином априла показали су да су запослени у електро и машинском одржавању Флотације одлично обавили одговоран посао и да за први учинак још једне велике секције, која је од 1990. године изван производње, треба сачекати још само испоруку великог зупчаника.
После две и по деценије у Флотацији РБМ-аПошто је све остало спремно – електромотор је на позицији, редуктор је склопљен са новим зупчаницима и лежајевима, припремљен је систем подмазивања редуктора, као и систем подмазивања отвореног зупчастог пара – тако да је до пуштања у рад седме секције након испоруке великог зупчаника З188 потебно само пет дана – рекао нам је Јовица Анђеловић, помоћник генералног директора РТБ-а за нове развојне програме. – Толико је потребно да се пусти у пробни рад млин са куглама и одмах после тога убрзано и комплетна секција са материјалом. Почев од хале гребача, хале испод бункера ситне руде оспособљене су за рад, тестиране и испробане, допремна и трака до допремне главне траке за шаржирања млина са шипкама. Вага на допремној траци је уграђена и тестирана материјалом, тако да је све припремљено до млина са куглама.
После две и по деценије у Флотацији РБМ-аПодизање седме секције за РБМ има посебан значај јер директно утиче на повећање капацитета, а постиже се већа сигурност у раду, наглашава и Јелена Ђурић, управница Флотације. – Све је урађено изузетно квалитетно, што ће потврдити пуштање у рад. Уз врло малу помоћ извођача са стране који су радили на челичној конструкцији, све радове обавила је екипа електромашинског одржавања Флотације. Исти радници који решавају много проблема у текућем одржавању, обавиили су и овај велики посао инвестиционог одржавања, односно оспособљавања млинске секције која је изван производње 25 година.
После две и по деценије у Флотацији РБМ-аСедма секција има посебан значај да се бункер ситне руде испред шаржирања свих млинских секција, почев од пете до 11., држи у континуитету. До сада је била шеста, празан део бункера, па онда од осме до 11. Сада се обезбеђује континуитет и тако омогућава боље пуњење свих млинова издробљеном рудом, што ствара услове за повећање капацитета млинова.
У плану је и оспособљавање В секције – у току су припремне активности, али ће то захтевати пет до шест месеци активног рада. Јер, РБМ има велики број млинова и то га разликује од „Кривеља“ у којем су млинови капацитета до 400 тона. Тамо су три секције, а овде пет великих, са овом шест, и две мале, тако да је процес одржавања, вођења, “храњења” млинова отежан, а захтева и већи број извршилаца – објаснио нам је Анђеловић додајући да се то јасно види у делу одржавања, где су људи радили по две смене да би ово постигли.
Како се из године у годину подизао капацитет и оспособљавале млинске секције, биле су видљиве и све слабости одржавања у претходном периоду. – Сада је задатак да сви млинови дођу на номиналне капацитете – каже Јелена Ђурић. – То може да се постигне добрим дробљењем, добром технолошком дисциплином одржавања крупноће материјала који долази у млин и посебно квалитетним одржавањем свих погонских група.
После две и по деценије у Флотацији РБМ-аПравилно одржавање свих погонских група, млинова, мотора, електромотора, редуктора, погонског зупчаника, великог зупчаника, подразумева веће трошкове, али и даје поузданост млинова за већи капацитет. – Процес сређивања свих редуктора је покренут, постојећа кућишта се санирају јер је то повољнија опција за РБМ, а већ је уигран тим који сопственим снагама обавља репарацију редуктора. Набављају се нови зупчаници и нови лежајеви. Комплетно склапање и сервисирање редуктора обављају радници одржавања и тако успевају да уштеде. Нов редуктор кошта 180-200 хиљада евра, репарирани не прелази 70-80 хиљада – сазнали смо од Анђеловића. За млинску секцију седам обезбеђени су нови зупчаници и редуктори, а у другој половини априла очекује се испорука комплетног сета зупчаника за млинску секцију осам.
После две и по деценије у Флотацији РБМ-аЕлектроодржавање Флотације, иако малобројно, одиграло је важну улогу у подизању седме секције. – Од краја фебруара до ових дана радили смо сваког викенда, понекад и две смене непрестано – каже Ивица Јакша, координатор електроодржавања, показујући нов фреквентни регулатор хидроциклонских пумпи седме секције. – Реч је о новој опреми. Она обезбеђује већу поузданост и могућност регулације броја обртаја хидроциклонских пумпи, што до сада нисмо имали.
Ратко Благојевић, инжењер електроодржавања, истиче да је најважније што су послове завршили на време: – Како смо уградили фреквентне регулаторе, тако смо обновили и високонапонске ћелије где смо уградили нове високонапонске прекидаче Еволис.

You may also like

Leave a reply