Потписивањем споразума о реализацији бесплатних часова кинеског језика у Гимназији “Бора Станковић” отворена је нова страница у образовном систему Србије, која уједно симболизује и јачање пријатељских веза две земље. – Знање кинеског језика не отвара прилике само за посао у Бору и у Србији, већ је то, имајући у виду растућу кинеску економију и све већи значај ове земље у свету, глобална шанса, изјавио проректор за наставу Универзитета у Нишу. – Џанг Јиченг: Верујем да успостављање висококвалитетних, непрофитних курсева кинеског језика у Бору, уз подршку Министарства просвете и локалне самоуправе, може да помогне борским средњошколцима да унапреде језичке вештине и повећају шансе за запошљавање

БОР. – Након што су 20. септембра представници Србија Зиђин Копер, Гимназије „Бора Станковић“ у Бору и Института Конфуције при Универзитету у Нишу потписали Меморандум о разумевању у области извођења факултативне наставе кинеског језика у виду других облика образовно-васпитног рада, где су се три стране договориле да у оквиру компанијског програма „Таленти Зиђина“ уведу курс за изучавање кинеског језика, дошао је тренутак конкретизације овог договора, односно дан када је потписан Уговор о имплементацији факултативне наставе на кинеском језику у борској Гимназији. Трипартитни уговор потписали су данас заменик генералног директора Србија Зиђин Копер за друштвено одговорно пословање Џанг Јиченг, деканка Филозофског факултета у Нишу, проф. др Наталија Јовић и директорка Гимназије “Бора Станковић” Миљана Голубовић. Инситутут Конфуције при Универзитету у Нишу обезбедио је Гимназији у Бору ресурсе за подучавање кинеског језика, а Србија Зиђин Копер финансијска средства за реализацију овог програма.

-Образовање је повезано са здравим одрастањем, животним сновима и развојем земље. Неко је једном давно рекао “Што више знаш, више вредиш”. Србија Зиђин Копер је покренула програм „Таленти Зиђина“, који заправо представља подршку развоју стручног образовања и сваке године ћемо за субвенционисање таквих програма издвајати 16 милиона динара. Један од њих – развој наставе кинеског језика као изборног предмета, реализоваћемо са борском Гимназијом и Институтом “Конфуције” при Универзитету у Нишу. Верујем да успостављање висококвалитетних, непрофитних курсева кинеског језика у Бору, уз подршку Министарства просвете и локалне самоуправе, може да помогне борским средњошколцима да унапреде језичке вештине и повећају шансе за запошљавање. Осим тога, имплементација овог програма изнедриће професионалце са међународном перспективом за Србију који ће дати нове доприносе кинеско-српском пријатељству, образовној и културној размени две земље – изјавио је Џанг Јиченг.

Он је додао да су досадашња улагања Србија Зиђин Копер у образовање премашила милион и по долара и подсетио да је захваљујући компанијском програму “Зиђин стипендије” 200 најбољих средњошколаца са територије Борског округа добило у протекле две године једнократну стипендију у износу 700 долара.

Проректор за наставу Универзитета у Нишу, проф. др Властимир Николић истакао је да је потписивањем споразума о реализацији бесплатних часова кинеског језика у Гимназији “Бора Станковић” отворена нова страница у образовном систему Србије, која уједно симболизује и јачање пријатељских веза две земље.

-Универзитет у Нишу, у чијем саставу је 14 факултета, поносан је на чињеницу да многи ученици из Бора и околних места бирају ове образовне установе за даљу едукацију и развој. Наша мисија је да пружимо квалитетно образовање и отворимо врата за нове могућности, а овај споразум представља корак у том правцу. Сарадња са универзитетима и факултетима из Кине је од посебног значаја за нас, па смо у партнерству са Универзитетом Јангсу основали Институт “Конфуције” који се налази на Филозофском факултету у Нишу. Овај институт игра кључну улогу у промоцији кинеског језика и културе, а наставници и сарадници института преузели су обавезу да реализују часове кинеског језика у борској Гимназији. Компанија Србија Зиђин Копер је, као важан партнер Института “Конфуције”, препознала вредност овог пројекта и дала подршку нашем настојању да ученицима пружимо знање које је све траженије на тржишту рада. Знање кинеског језика не отвара прилике само за посао у Бору и у Србији, већ је то, имајући у виду растућу кинеску економију и све већи значај ове земље у свету, глобална шанса – истакао је професор Николић.

Директорка борске Гимназије Миљана Голубовић подсетила је да је план и програм наставе кинеског језика, као трећег и факултативног страног језика, прописало Министарство просвете, науке и технолошког развоја.

-Учење другог језика није само учење различитих речи за исте ствари, него и учење другог начина размишљања о стварима. То је веома битно. Хоћемо да научимо наше ђаке да се друже, да иду у летње кампове, да размењују искуства. Јер, друге гимназије у Србији већ одавно уче кинески језик, па зашто не бисмо и ми, када већ имамо тако велику кинеску компанију у окружењу – рекла је директорка борске Гимназије.

Једна од 30 ђака који су се пријавили за факултативну наставу на кинеском језику, ученица четвртог разреда Андреа Николов, рекла нам је да су је радозналост и жеља за упознавањем нове културе довеле у учионицу кинеског језика. – Кажу да човек вреди онолико колико језика говори. Верујем да је тако и зато сам се пријавила на курс кинеског.

You may also like

Leave a reply