Површинским копом РБМ-а сада крстари 16 дампера
Повећана расположивост тешких возила
Временске неприлике током марта су утицале на стање рударских саобраћајница и условљавале учестала “испадања” тешких возила из производње због кварова и пнеуматика. – Запослени на одржавању не памте оволико посла, али су успели да од укупно 20, у раду стабилизују 16 возила, са изгледима да ускоро оспособе још два
РБМ. – Запослени у тзв. новом сервису Рудника бакра Мајданпек за собом имају изузетно напоран период и пуно посла будући да су због неповољних временских услова у последњих месец дана били суочени са енормно учесталим “испадањем” из рада великог броја тешких возила. Њих је у најкраћем року требало поправити, оспособити и вратити у производњу. Чињеница да је последње недеље марта радило 16, од укупно 20 возила, и питање дана када ће још два бити “подигнута”, говори у прилог томе да је у тешком послу, ипак, остварено захтевано.
–Крајњим напорима и великим ангажовањем свих запослених на одржавању успели смо да стигнемо до 16 возила у раду, са изгледима да у догледно време повећамо тај број на 18. Али, то не зависи од нас. Потребни су нам делови који би ускоро требало да буду завршени (за “белаз 6” у централној радионици, а за „белаз 12“ у АТБ ФОД-у, Бор). Ми имамо све спремно и чекамо те делове како би посао могли да приведемо крају, а потом се посветимо и другим обавезама – рекао нам је Милош Поповић, руководилац одржавања тешких возила: – Посла је било преко главе, радили смо у првој, другој, трећој смени са пуним бројем људи. Суочили смо се са великим обимом посла и малим бројем радника за такве обавезе, али смо се некако изборили.
Милош Поповић још наводи да су у ходу успели да исправе и неке сопствене грешке: – Направили смо малу реорганизацију у раду, одредили главне мајсторе, дали мало веће одговорности и мало више посла, што су прихватили и што је дало очигледне резултате.
И у новом сервису услови за рад су ових дана били веома тешки. У самој хали има и воде и блата, било је и снега и мраза, мањка осветљења, али запослени томе много не приговарају.
–Имали смо превише посла, а мало радника. Сва је срећа да су то добри људи, искусни мајстори, а и ови млађи, недавно примљени, баш су вредни – каже Саша Вилић, пословођа ремонта тешких возила. Он додаје да се радило без гледања на радно време, а да су највећи проблем представљале – тензије: – У исто време кварови на бројним возилима, а људи мало. Објективно се није могло другачије, него возило по возило. А, и те како би значило да имамо више људи.
–Време нам никако није ишло наруку, због путева, због влажности и свега што је то пратило, па смо имали велики утрошак пнеуматика – додаје Милојко Јанковић, пословођа одржавања пнеуматика тешких возила и помоћне механизације. Он додаје да не памти, за 30 година колико ради, да је за тако кратко време утрошено толико гума: – Међутим, коначно, стиже пролеће и лепше време, а и извесна количина гума. Надамо се и новим испорукама, па очекујемо да се стабилизује стање, не само у погледу гума, већ и рада тешких возила.
Када је реч о броју возила у раду, стање се већ поправило, а мења се на боље и ситуација на путевима. Истини за вољу, снег који се отапа ослобађа велике количине воде која спира и односи ситнији материјал, али се у складу са расположивом механизацијом и материјалом интервенише свакодневно, санирају ударне рупе и очекује да стање саобраћајница више не буде проблем.