Против рудара мраз, снег и олујни ветар

Временске неприлике отежале рад опреме, условиле бројне проблеме, али се рад и у таквим условима постепено нормализује и већ покушава да надокнади изгубљено. – Интервентне екипе даноноћно су на терену како застоји не би прерастали у озбиљније проблеме
Права зима отежала производњу у Руднику бакра МајданпекРБМ
. – Први дани јануара у Руднику бакра Мајданпек протичу у знаку сучељавања са правим зимским неприликама при којима испите припремљености и издржљивости полажу и опрема и људи. Како су права зима, мраз, снег и олујни ветар стигли након дужег периода повољног времена за рад и производњу, требало је издржати први удар и наглу промену.
Суочили смо се са јако отежаним условима за рад транспортне опреме и помоћне механизације која је отказивала, ледила се. Тако смо имали тешко кретање камиона по путевима, па у првих пет дана јануара нисмо остварили планске задатке. Подбачаји у остварењу плана су евидентни, али већ чинимо напоре да наредних дана те заостатке у раскривању и преради руде надокнадимо, односно да флотацији обезбедимо довољно руде да може да ради и да не дође до замрзавања и отказивања опреме – каже Андреја Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство.
Првих дана јануара експлоатација се одвија на Андезитском прсту, делу Јужног ревира. Радова је било и на „Истоку“, али су у Руднику бакра Мајданпек, због само једног мобилног булдозера који опслужује цело радилиште Андезитског прста и “Исток” са јаловиштем, као и јаловиште на “Фази 1”, били приморани да привремено обуставе послове на јаловишту на “Истоку” које тренутно није у функцији.

Поред овог утицаја временских неприлика, имали смо и хаварију на Транспортном систему “Фаза 1”. Ту је дошло до оштећења транспортне траке “Т 06”, али су људи уложили изузетан напор и успели да санирају сва оштећења. То има посебан значај јер у противном јаловину морамо да возимо далеко дуже и у далеко тежим условима од оних које имамо када транспортни систем функционише – наглашава Марковић.
У временским приликама које су обележиле почетак јануара, када се температуре спусте испод нуле, поред опреме, на својеврсном испиту је одговорност и мобилност запослених.
Имамо велике проблеме са тешким возилима и помоћном механизацијом на Површинском копу. Због лошег квалитета нафте, последњих дана возила су се често гасила и били смо приморани да чешће интервенишемо на самим машинама. У току рада мењали смо филтере, грејање, инсталације – додаје Братислав Благојевић, помоћник директора РБМ-а за електромашинство: – Мрзле су и ваздушне инсталације, што је све заједно изискивало веће ангажовање запослених. Они су, без обзира на ниске зимске температуре и све оно што их је пратило, показали одговорност, врло брзо излазили на терен и отклањали кварове настале због оваквих временских неприлика.
Баш на такав начин поступала је већина запослених, па је производња све ближа нормалној.
Полако у томе успевамо – каже Благојевић. – Још нисмо стигли до циља, али смо број возила у раду, од четири, повећали на осам, са изгледима да у најскорије време имамо 10 исправних возила. Даноноћним радом интервентних екипа покушавамо да на терену спречимо веће застоје опреме, возила, пратеће механизације, транспортног система (где нам је пукла једна трака, оштећена на више места), у флотацији где проблеми настају због замрзавања воде, као и на дробљењу. У комплетном производном процесу имамо проблеме које треба даноноћно решавати.
Једино такав рад на одржавању обезбеђује да релативно мали кварови и застоји не нарасту до великих и тешко решивих. А, проблема је било и са доласком људи на посао, посебно из села Горње реке, као и низом других околности од којих је некако најтеже расположивом опремом покрити сва радилишта.

You may also like

Leave a reply