Почетак Актуелно Мајданпек Пред рудником бакра Мајданпек изазовна година

Пред рудником бакра Мајданпек изазовна година

4 друго читање
0
0
841

И радиће и градиће

 

Директор Бранислав Томић сигуран је да ће ове године резултати бити бољи него лане када је РБМ позитивно пословао, мада није било услова да се оствари све што је планирано. – Реконструкција транспортног система одмиче, а у флотацију ускоро стиже нова опрема којом прерада руде треба да се повећа са 3,5 милиона тона на шест. – Добијене све дозволе за измештање регионалног пута према Кучеву нешто северније од садашње трасе. – На пролеће почетак рада рудника злата “Чока Марин” и посао за 20-ак људи из Горње реке
Пред рудником бакра Мајданпек изазовна годинаРБМ
. – Уз планиране количине руде и јаловине, Рудник бакра Мајданпек ове године треба да заврши управо започету реконструкцију транспортног система, да ревитализује флотацију и да измести магистрални пут према Кучеву који се провлачи између његова два копа – „Северног” и “Јужног ревира“. Према речима директора РБМ-а Бранислава Томића, за то су добијене све дозволе и пут ће бити (транслаторно) измештен северније око 800 м, пошто је одбачена идеја да се иде на Партизански пут, варијанту дужу за 15 км и исто толико пута скупљу. – Пред рудником бакра Мајданпек изазовна годинаНајзад имамо добру сарадњу са општином и надам се да ћемо пут врло брзо да решимо – каже Томић. – Радови ће почети за неколико месеци када се на “Андезитском прсту” спустимо за још две етаже.
Према оцени нашег саговорника, прошла година била је врло тешка за Рудник бакра Мајданпек због тога што је остао без два важна радилишта на руди. – Имали смо доста проблема са водом и муљем у „Северном ревиру“ – објашњава Томић. – Морали смо да уклонимо огромне количине блата да бисмо дошли до руде и одржали производњу. Успели смо у томе, а сигуран сам да ће ове године резултати бити много бољи. Откопавање „Андезитског прста“ иде по плану, мада је било извесних проблема око измештања поменутог пута. Међутим, и то је сада решиво захваљујући договору са локалном самоуправом.
Пред рудником бакра Мајданпек изазовна годинаНаш саговорник се нада да ће транспортни систем за превоз јаловине бити оспособљен (сопственим снагама и што јефтиније) за три месеца, како је и планирано. Јер, само у наредне две године њиме треба да се превезе 60 до 70 милиона тона јаловине са источног дела “Јужног ревира” и тако омогући повратак на овај коп који је будућност рударења у Мајданпеку. Наглашава и то да је РБМ уплатио компанији „Мецо Минералс“ једну од последњих рата за опрему намењену флотацији и да се очекује њена испорука: – Радници Флотације увелико припремају читав погон за прихват нове опреме и надам се да ћемо је врло брзо инсталирати. Она ће нам помоћи да прераду руде повећамо са садашњих 3,5 милиона тона – на шест!
Пред рудником бакра Мајданпек изазовна годинаТомић посебно истиче да се у овој години очекује и почетак рада рудника злата „Чока Марин“. – Пошто је то веома битно за целу компанију, интензивно се решавају неки мањи проблеми око методе откопавања – каже директор РБМ-а. – Очекујемо да се све заврши у наредних месец дана и да, чим се створе услови и снег окопни, почнемо да радимо. А, почетак рада „Чока Марина“ значиће посао за 20 до 30 становника Горње реке, краја у коме се налази ово лежиште. Тиме ћемо помоћи и општини Мајданпек у смањењу броја незапослених. Све што треба од опреме за тај рудник набављено је. Припремљен је компресор, агрегат, а сасвим је сигурно да се концентрат из руде “Чока Марина” неће топити у Бору.
Пред рудником бакра Мајданпек изазовна годинаО томе колико је важно све што се дешава у РБМ-у за град имали смо прилику да чујемо и од Дејана Вагнера, председника општине Мајданпек: – Значај је изузетан и морам да изнесем велико задовољство што су у РБМ-у интензивирани радови на завршетку инвестиција које Руднику треба да омогуће повећање производње. Јер, то одмах значи да ће се повећати и број запослених становника мајданпечке општине. У том смислу општина пружа максималну подршку Руднику бакра и сарађује са њим. Као један од примера успешне сарадње навео бих да смо заједничким напорима постигли да се измештање пута, које је неминовно због ширења експлоатационе зоне на “Јужном ревиру”, обави у реону “Андезитског прста”, а не Партизанског пута. Корист од тога је вишеструка. Знатно се смањује километража на потезу између Мајданпека, Фабрике бакарних цеви и села на подручју Горње реке, а таква одлука има велики значај и за наставак радова на изградњи индустријске зоне у подручју некадашњих радничких насеља „Жеграп“ и „Трудбеник“. То је неопходно општини за реализацију њених планова у области привредног развоја.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Мајданпек

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…