То би било трајно решење и за заобилазницу око Мајданпека. – Мештани Дебелог луга петицијом изражавају незадовољство наводећи да ће им пут до Мајданпека, као и мештанима других села Горње реке, бити знатно дужи.
Мајданпек– Интензивни радови на раскривању Андензитског прста, свакодневна минирања и уклањање раскривке учинили су недовољно безбедном деоницу магистралног пута М24, у подножју радилишта, на самом улазу у Мајданпек из правца Кучева. Измештање пута, које су челници РБМ-а дуго најављивали, постало је извесније, припрема алтернативног решења видљива, а коментари за и против све гласнији.
Рудник бакра Мајданпек је као друштвено одговорна фирма још пре неколико месеци започео рад на алтернативној деоници преко Партизанског пута процењујући да ће на тај начин решити и 10-годишњи проблем Мајданпека са нефункционисањем заобилазнице око града.
-Тачно је, то је дужа деоница, али представља трајно решење. Траса је раније пробијена, постоји тврда подлога шест метара широког пута, делимично асфалтирана. Њега треба проширити, па је осветљавање већ обављено, мерења су у току, а одмах након добијања свих дозвола могли би да започнемо његово привођење намени – кажу у РБМ-у.
Такво мишљење не деле мештани Дебелог луга. Њих 300 потписало је петицију негодујући што ће им пут до Мајданпека, уместо шест километара, бити знатно дужи. Реагујући на ту информацију, на последњој седници СО, одлучено је да све одборничке групе преко изабраних представника учествују у разговорима са челницима РБМ-а и „Путева Србије“ о најповољнијем решењу за све. Та група се састала 9. августа и затражила разговор са представницима РБМ-а 20. августа, како би на основу релевантних података разговарали и о другим решењима. Незванично сазнајемо да би решење требало тражити у постепеном померању пута према Северном ревиру како радови буду напредовали или преко копа и дробљења.
У РБМ-у, међутим, кажу да су обе алтернативе неприхватљиве. Прва, са аспекта безбедности, а друга зато што би магистрални пут прекинуо везу између Северног и Јужног ревира и онемогућио рад. А, би било немогуће прибавити и дозволе, тако да је једино решење преко Партизанског пута.
– Одустајање од измештања ове деонице пута значило би одустајање од копања око 200 милиона долара вредне руде – категоричан је Светомир Мустецић. Директор РБМ-а наводи значај овог посла за даљи рад Рудника бакра Мајданпек, али и града Мајданпека који би коначно добио трајну заобилазницу.

Погледајте још...

Оставите коментар