Превозници успевају да „прате“ производњу у свим басенским предузећима
„Покривене“ потребе целог РТБ-а
Уговорена куповина два „волво“ камиона, носивости 25 тона, што ће умногоме допринети стабилизацији производње, али и лакшем и јефтинијем одржавању. – Р. Проловић: Лето користимо да набавком нових средстава и генералним ремонтом повећамо погонску спремност возила. – До краја године планирана санација или потпуна реконструкција путне мреже у кругу РТБ-а. – Неопходно кадровско подмлађивање
РТБ Бор, ТРАНСПОРТ ТИР-А. – Радници Транспорта ТИР-а железничким саобраћајем у априлу су превезли 27.876 тона терета (сумпорна киселина, анодни бакар, шљака, концентрат из Мајданпека, угаљ за Топионицу и ЈКП „Топлана“), што је 80 одсто предвиђене количине (34.811 тона), а друмским 79.663 тоне од очекиване 119.144 тоне (концентрат из „Великог Кривеља“ и Бора, шљака, кварц из Белоречког пешчара, технолошки кречњак из Каменолома, ризла из Кречане). То не значи да неки терет није стигао на своје одредиште, каже Раде Проловић, управник овог услужног погона, већ се овдашњи планови железничког и друмског транспорта, као и претовара прилагођавају производним задацима басенских предузећа, па сваки њихов ребаланс утиче на остварења превозника.
– У друмском саобраћају „покривамо“ широк спектар потреба целог РТБ-а. Имамо камионе којима превозимо и остале терете неопходне за одвијање производног процеса у свим предузећима комбината бакра, резервне делове, нормативни материјал, као и цистерну за превоз азота за Фабрику бакарне жице. У делу утовара-истовара претоварујемо разне врсте угља за Топионицу, Енергану и ЈКП „Топлана“. Располажемо багерима, дизалицама, булдозерима за одржавање путева, утоваривачима. Велики део наше механизације ангажован је за претовар и монтажу различите опреме на градилишту „нове топионице“. Радимо, по потреби, и за тзв. трећа лица. Ту је још сервисно одељење у коме се брине о комплетној механизацији (свим возилима и радној механизацији) Транспорта и спроводи њено планско-превентивно одржавање. Имамо и сектор за одржавање унутрашњег железничког саобраћаја у ТИР-у (пруга и пружних прелаза) – истиче Проловић.
Како би и убудуће могли да „прате“ производњу у свим басенским погонима, пре свега РББ-овим (превоз концентрата и шљаке), и одговоре захтевима који се пред њих постављају, наш саговорник додаје да је неопходно обнављање возног парка. Најтежа ситуација је у друмском саобраћају, јер механизација ради даноноћно и највише је коришћена. Просечна старост камиона је петнаестак година, што је у том послу на граници истека века експлоатације. Стога је одлучено да се до краја године набави најмање пет нових возила. Уговорена је куповина два „волво“ камиона, носивости 25 тона, (вредност једног је око 105.000 евра). Када се за наредна два месеца и они укључе у друмску флоту Транспорта ТИР-а, то ће умногоме допринети стабилизацији производње, али и лакшем и јефтинијем одржавању. Ни у железничком саобраћају слика није ништа боља – нема локомотиве млађе од 40 година. Тренутно раде две велике и три мале, док се једна велика генерално ремонтује у зрењанинском „Шинвозу“ (завршетак се очекује у наредних месец дана).
– У зимском периоду је најтеже, па лето користимо да набавком нових и генералним ремонтом повећамо погонску спремност возила. Скоро 90 одсто послова обављамо сами, јер то су веома стручни и искусни мајстори. Ради се тросменски и да би све било у функцији, застоји се решавају по позиву – не гледа се да ли је ноћ, празник, температура плус или минус 30 степени Целзијусових. Поред куповине нових камиона, неопходно је и да се обнови путна инфраструктура. Мрежа путева у кругу Басена, као и заобилазница су у веома лошем стању, што отежава превоз свих терета и изазива већи број кварова камиона. Кружни прстен којим се вози 90 одсто свих терета у ТИР-у, у дужини од три километра, последњи (и први) пут асфалтиран је 60-их година минулог века. Отад није било никаквог улагања, само „крпљење“ и насипавање ризлом. Зато планирамо да до краја године санирамо или потпуно реконструишемо прстен, али и да, заједно са борском општином, санирамо заобилазницу рађену 80-их година – наглашава Проловић.
Управник Транспорта ТИР-а, погона са 201 радником, од којих су 23 стекли један од услова да до краја године оду у пензију, закључује да је управо због неповољне старосне структуре потребно и подмлађивање кадрова, пре свега, производних занимања (ВКВ возачи, дизаличари, машиновође, маневристи, бравари, механичари).
1 Comment
Leave a reply
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.
ništa ne pričate o vodenom saobraćaju jer imate jer u svoje redove i inžinjera za rečno brodarstvo, tako da mete da pokrivate celu proizvodju.