Пробијена и последња деоница нове трасе за реку Мали Пек у Мајданпеку
Пек у новом кориту
Преусмеравање тока Малог Пека на нову трасу подразумевало је измештање радионице и бензинске пумпе на аутобуској станици, као и уклањање подземних бетонских остатака старих инфраструктурних објеката. – Пробијено и последњих 50 од укупно 800 метара нове трасе реке
РБМ. – Река Мали Пек од данас је коначно у свом кориту, на измештеној деоници код аутобуске станице у Мајданпеку. То би, како кажу надлежни, требало да буде трајна локација њеног корита, јер је тако предвиђено и развојним а планским проширењем површинског копа Рудника бакра Мајданпек. Због тога је корито реке и премештено 200 метара даље, ка северу.
–Након добрих 800 метара испод Андезитског прста за ново корито реке, од моста до рудничке бензинске пумпе, данас смо пробили и последњих, уједно најтежих 50 метара нове трасе Малог Пека – каже Синиша Филиповић, технички руководилац производње на Површинском копу мајданпечког Рудника бакра. Он додаје и да на последњој деоници има још доста посла, али да је најмукотрпнији део савладан. – Остало је да продубимо корито и обавимо све неопходне нивелације. Подсетићу, због нове деонице било је потребно да изместимо објекте на аутобуској станици, сервисну радионицу и бензинску пумпу, али и да уклонимо остатке старе подземне бетонске инфраструктуре.
У међувремену, саграђене су нова радионица и нова бензинска пумпа, уграђени су неопходни потпорни зидови према новој деоници магистралног пута, а предстоји и, како каже Филиповић, израда окретнице за аутобусе. Тиме се читав посао на измештању бројних инфраструктурних објеката услед планског и развојног ширења површинског копа полако приводи крају. Јер, премештање експлоатације са „Северног“ на „Јужни ревир“ било је условљено селидбом одређених рударских објеката, али и измештањем деонице магистралног пута, далековода и телекомуникационих веза.