Брже до рудних лежишта 

 

Наредних недеља предстоји отклањање мањих недостатака који се могу јавити током уходавања под оптерећењем. – Захваљујући радовима у сопственој режији уштеђено је 500-600 хиљада евра. – Транспортни систем није радио скоро 14 година

Пробни рад транспортног система 1РТБ, РБМ. – Тачно према термин плану, сачињеном у марту ове године, 7. јула транспортни систем 1 у Руднику бакра Мајданпек понео је прве количине јаловине од дробилане до јаловишта Мали Ујевац. Тако је започео пробни рад током којег би, у ходу, требало да се отклоне сви мањи проблеми и недостаци. Оспособљавање оваг система, који није радио готово 14 година, почело је у јануару ове године ради бржег и јефтинијег раскривања рудних лежишта, што има велики значај за наставак рударења у Мајданпеку.
Транспортни систем 1 подразумева 2610 метара дуг пут од дробилане, преко додавача, транспортера (од 2503 до 2506) и одлагача којим ће јаловина са Јужног ревира бити одвожена на јаловиште Мали Ујевац. Капацитетом од 3000 тона по сату овај систем ће убрзати раскривање лежишта и значајно побољшати економију предузећа будући да ће трошкове превоза са 2,5 долара по тони свести на само 0,8 долара.
Пробни рад транспортног система 1Сопственим снагама и уз помоћ радника РББ-а најпре смо завршили грађевинске радове, створили услове за уношење електромашинске опреме, навукли траку и, уз помоћ екипе из АТБ ФОД-а, привели посао крају. Обавили смо већ тест контролу на хладно, а сада почиње уходавање под оптерећењем. Све функционише, мада треба кориговати ситнице – каже Светомир Мустецић, помоћник директора РТБ Бор за инвестиције у РБМ-у, хвалећи раднике РБМ-а, РББ-а, борског АТБ ФОД-а и извођаче из “Анса стила”.
Сада систем тестирамо јаловином. Биће потребно још две-три недеље да се све усклади и оспособи за несметан рад пуним капацитетом – каже Чедомир Марковић, надзорни орган за електрорадове. То потврђује и Јагодинка Богдановић, руководилац одржавања транспортних трака: – Предстоји нам синхронизовање комплетне опреме и мало дотеривање. Под оптерећењем ће се видети се да ли се све ролне окрећу и да ли су носачи ролни и трака правилно нивелисани.
Процењује се да оспособљавање Транспортног система 1 вреди нешто мање од три милиона евра рачунајући и резервне делове за примарну дробилицу. Захваљујући радовима у сопственој режији уштеђено је 500-600 хиљада евра.

Погледајте још...

Оставите коментар