Почетак Актуелно Мајданпек Производња у РБМ-у кренула по плану

Производња у РБМ-у кренула по плану

5 друго читање
0
0
668

У РБМ-овом погону дробљења руде током планског застоја обављени сви послови

 

Разрешен велики проблем дробљења – “избацивање” транспортера. – Радило се на свим критичним позицијама, пресипним местима, замени бубњева и траке, на бункерима и облогама у бункерима. – Драгоцена помоћ колега из других делова рудника омогућила да се планирани посао обави квалитетно и на време
РБМ
. – У Руднику бакра Мајданпек, јуче око 15 часова, како је било планирано, настављена је производња после 32-сатног планског застоја током којег је комплексан систем рудног дробљења саниран на 10-ак најосетљивијих тачака и оспособљен за нове велике производне задатке у здруженој акцији запослених на одржавању у том и другим погонима рудника. Рудари, бравари, електричари, вулканизери, свако на свом послу, у дванаестосатним сменама, по изузетно хладном времену, учинили су све што је за то кратко време било могуће, да у тој фази производње спрече испуштања, цурење материјала, погон очисте “до бетона” и обаве послове који се могу одрадити само током застоја у производњи. После овога, дробљење ће бити спремније за рад, а велики проблем – “избацивање” транспортера – које је прекидало производњу и одражавало се на капацитет, разрешен је.
Велики посао је у питању у свим деловима погона: на примарном, секундарном, терцијалном дробљењу, секундарно кула и Ц. Имали смо застој од четири смене, 32 сата, и задатак да спречимо цурење материјала, заменимо поједине бубњеве и лежајеве, електричари да развуку нове каблове, да заменимо траку и учинимо све да погон ради боље – каже Саша Стиклић, технички руководилац дробљења: – Неопходни делови и материјал су обезбеђени, људи су добиили радне задатке које су, радећи по 12 сати, окончали, тако да је погон пуштен у рад. Ником није било лако, а најтеже је, чини ми се, било рударима због рада са водом и прања које су морали да заврше. Стигло нам је и појачање, колеге из флотације, са језера, куле, минери са копа, добили смо велики број радника са циљем да се што боље уради важан посао.
Све се одвијало без проблема, јер су ангажовани људи вични послу, раде дуго година, одлично познају функционисање погона, а све је унапред договорено и припремљено. – Запосели смо најкритичније позиције за одржавање прозводње и уз максималну помоћ људи из других производних целина. Како је све ишло по плану почели смо и неке додатне послове, такође, у функцији побољшања производње – каже Мића Симеуновић, технички руководилац одржавања погона дробљења: – Најважнија су нам била пресипна места, транспорт и пресипи, замена бубњева, замена транспортне траке, бункери и облоге у бункерима.
Дуг је списак конкретних послова који су током застоја обављени. – Ово су плански послови – наглашава Симеуновић: – Производња је увећана последњих месеци, времена за одржавање било је мање, па је овај четворосменски застој искоришћен да се предвиђени радови обаве на најквалитетнији начин. Наставак ћемо имати већ сутра кроз још једну смену одржавања.
Иако је рок био изузетно кратак, све планирано је и урађено. Комплексан и сложен погон попут дробљења мајданпечког Рудника бакра, са чак 40-ак транспортера у систему, тражи чешће планске застоје како би се смањио број непланских. – Био је ово огроман посао и за нас у електроодржавању – истиче Радивој Стојанчић, главни пословођа електроодржавања Дробљења: – Урадили смо нове линије како бисмо обезбедили сигуран рад и надзор појединих трака и уређаја. Електроопрема је стара преко 30 година, па чинимо све да бисмо је оспособили.”
На примарном дробљењу, на 15 метара дубине Ненад Курић, руковалац кранова, помагао је при мењању облога на кориту. Спуштао је, заправо, део по део, уз размену упозорења са колегама: – Тежак је ово посао. Мора врло пажљиво да се ради, о безбедности посебно да се води рачуна.
У време највећег посла у погону дробљења обрела се и екипа службе БЗНР која проверава колико се тај сегмент рада поштује. На 70 метара дубине примарног дробљења, у популарној „глувој“ комори, просторији испод дробилице, која има много већу концентрацију прашине када погон ради, ужурбано су радиле две екипе. Мењамо висеће облоге. То се ретко ради, јер је предуслов да се испразни бункер, што је ноћас учињено – рекао нам је Мевлудин Бајрић, ВКВ машинбравар на примарном дробљењу, наглашавајући да им је помоћ добродошла: – Са већим бројем извршилаца одржавање би било боље. Ми би могли више да урадимо, а и рудари да боље очисте, па би непланираних застоја било мање.
У непосредној близини замењен је угаони бубањ на траци јер је био у таквом стању да би изненада могао да пукне и услови застој производње. – Ми смо овде појачање, ангажовани да заменимо угаони бубањ за траку 5 А– конкретизује Славиша Милијић, пословођа доње групе одржавања у Флотацији: – Ово је прилично велики посао који захтева 10-ак сати рада. То је наш задатак, тежак због услова рада и самог посла, али зато смо ту.
Сличне приче пратиле су рад и на другим позицијама у погону Дробљења РБМ-а, а резултат није изостао. Показао се са првим количинама руде које су из овог погона кренуле према флотацији, онако како је било и планирано. Небојша Стојановић, помоћник директора РБМ-а за развој и инвестиције, хвали све учеснике овог посла и наводи да је урађено баш све што је планирано током четворосменског застоја.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Мајданпек

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…