Прошлогодишња производња у Руднику бакра Мајданпек
Више од 16 милиона тона ископина
Мајданпечки рудари добили битку са водом и муљем на “Северном ревиру” и крајем године стигли до добре руде. – Много обавеза пренето у 2014. коју би уз стабилну производњу требало да обележе инвестиције
РБМ. – За Рудник бакра Мајданпек 2013. година биће запамћена као изузетно тешка, са неповољним пословним околностима у којима није било услова за остваривање амбициозних планских захтева, али у којој је, упркос недаћама, остварена производња потребна за позитиван пословни резултат. Током прошле године дато је више од 16 милиона тона ископина, од чега 3,6 милиона тона руде. Учинак на бакру је око 70 одсто плана, а на племенитим металима, злату и сребру за скоро петину већи од плана, па су и укупни резултати повољни.
–План није испуњен из више разлога. Један је изузетно тешка ситуација на “Северном ревиру” јер су велике количине воде и муља проузроковале подбачај у производњи, а други је преамбициозан план јер није било предвиђених инвестиција, посебно у Флотацији и на “Транспортном систему”, што се и даље пробем који смо пренели у ову годину – каже Бранислав Томић, директор Рудника бакра Мајданпек.
За 26 дана јануара мајданпечки рудари ископали су 365 хиљада тона руде и готово 700 хиљада тона јаловине. Тиме је план ископина скоро остварен, док је учинак на бакру за десетину већи од плана.
-Јануарски учинак на руди и бакру је према плану, док је на јаловини забележен подбачај због великих транспортних дужина до одлагалишта јер још не ради “Транспортни систем 1” – каже Бранислав Томић, директор РБМ-а. Он напомиње да се у јануару осетио недостатак механизације, да су у само једном дану ван строја били два велика булдозера и грејдер и да се тек треба изборити и са недостатком резервних делова за помоћну механизацију и камионе.

–Пред нама су велики изазови и инвестиције: завршетак “Транспортног система 1”, реконструкција Флотације, поправке на “Дробљењу”, а све да бисмо смањили трошкове, имали боље учинке и боље искоришћење. Тек треба да се побринемо за измештање јавног пута, али ту више нисмо сами. Са Министарством рударства, Путевима Србије и локалном самоуправом заједнички решавамо проблем од значаја за и Рудник и за општину Мајданпек – истиче Бранислав Томић.
1 Comment
Оставите коментар
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.
Samp da podsetim g.direktora na njegova obecanja iz proslih dana:'“kad dostignemo proizvodnju od 900-1000 tona koncentrata mozemo da razgovaramo o povecanju zarada“ batinu u vidu kaznjavana za sve i svasta smo vec videli red je da se servira i sargarepa tek da ova pricao boljim danima koji dolaze ne ostane tamo gde su i obecali negde daleko u buducnosti