Снага која отвара перспективу

 

Монтажа нових „белаз“-возила започела је 29. априла, а до краја маја свих шест дампера биће на точковима. – Делови багера пристижу од 20. маја, а у моћну машину требало би да буду склопљени већ до 10. јуна. – Нова опрема ће бити усмерена на “Исток” Јужног ревира где је у првом захвату очекује тежак задатак – 28 милиона тона раскривке и 15 милиона тона руде
РБМ
.- Флота тешких возила на површинском копу Рудника бакра Мајданпек из дана у дан је све бројнија будући да се, брже него што је најављивано, завршава монтажа шест нових „белаз“- камиона. Појачање стиже и у тешкој рударској механизацији са новим „коматсу“-багером чији делови пристижу од 20. маја, па би монтажа могла да буде завршена до 10.јуна.
Откако је (11. маја) на пробну вожњу кренуо “белаз” 13, прво од шест тешких возила из контигента нове опреме набављене овог пролећа за убрзано раскривање “Јужног ревира”, новине на површинском копу су скоро свакодневне. Моћној флоти тешких камиона, у којој је већ неколико година девет “белаза“ носивости 220 тона и три мања, крајем прошле недеље придодат је и “белаз” 14, други од шест новокупљених. Завршена је и монтажа “белаза” 15 и 16, а до почетка јуна биће 17 и 18.
Монтирали смо четири возила и два су већ укључена у производњу, за два треба окончати царинске процедуре, а ускоро ће за пробну вожњу бити спремна и преостала два. Пуним темпом, упоредо, радиле су две групе истог тима, успевши да посао приведу крају и брже од очекивања, иако су нас, повремено, друге обавезе на одржавању, одвлачиле са монтаже – каже Милош Поповић, руководилац текућег одржавања возила.

Вешти и стручни

Свесни ситуације и значаја нове опреме за рад рудника, радници ангажовани на монтажи су максимално, крајње одговорно и високопрофесионално, обавили свој део посла, чак брже, него што смо очекивали – хвали тим својих сарадника и Братислав Благојевић, помоћник директора РБМ-а за електромашинство. – Нова и квалитетна опрема била је посебан изазов, па су сви желели да посао обаве најбоље. У свим приликама и на свим позицијама показивали су велико заједништво, колегијалност, срчаност и пожртвовање, уз стручност која их је и уврстила у тим.
Два нова „белаза“ (13 и 14) носивости 220 тона већ раде на копу, а Андреја Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство, подсећа да ће чим буде завршена монтажа, нови багер бити усмерен на „Исток“ Јужног ревира као и комплетна новонабављена опрема, укључујући бушилицу и булдозер који се тек очекују: – Опрема је набављена са циљем да се убрза раскривање на Јужном ревиру, као следећа фаза у развоју Рудника бакра Мајданпек. На „Истоку“ нас као задатак у првом захвату очекује 28 милиона тона раскривке и 15 милиона тона руде. То неће бити нимало лако, јер упоредо треба одржавати планирану производњу на Андезитском прсту – каже Марковић.

Ускоро монтажа багера

Од прошлог петка у Рудник бакра Мајданпек пристижу и делови за хидраулични багер „коматсу” ПЦ 3000. Реч је о моћној машини јапанске производње која се израђује у Немачкој, а која је изабрана јер је најпродаванија и на испоруку се није морало дуго чекати. Најпре је (крајем прошле недеље) стигла кашика запремине 15 кубних метара. Њени делови који се највише хабају (улазни део странице и патос кашике) могли би пре уградње да се ојачају, под условом да то одобри сервисер. Ове недеље стигао је транспортни механизам, гусенице, платформа, машинско постројење, кабина и други делови које ће деветочлана екипа са одржавања багера и бушилица и сервисер, супервизор из Немачке, одмах почети да склапају.
Имали смо већ сличне задатке, монтирали смо и мање и веће багере, па знамо да је најважније да се све обавезе реализују онако како је зацртано, односно што квалитетније како се у раду не би јављали пропусти – каже Родољуб Рајковић, технички руководилац машинске опреме површинског копа. Притом додаје да је по стандардима произвођача потребно 11 дана да се испоручени делови склопе у багер спреман за прве, додуше, пробне захвате. Добро је да се током овог месеца предвиђени послови реализују брже него што је најављивано и могло да се очекује. То ће нам омогућити да све снаге одмах усмеримо на “Исток” Јужног ревира, где су нам обавезе изузетно велике, али где је и перспектива даљег рада и будућност Рудника бакра Мајданпек – наглашава Бранислав Томић, први човек РБМ-а. Он не пропушта прилику да захвали запосленима који су и на овим пословима показали да нема задатка у производњи којем нису спремни да одговоре на најбољи начин.

You may also like

Leave a reply