Ремонтована хаварисана кашика багера

Поправљена кашика од 22,5 кубних метара постављена је на багер “ПЦ 1”, а дотрајала са њега упућена на ремонт у машинску радионицу ПУС-а, како би, ако и када затреба, могла да се монтира без већег застоја у раду утоварне машине
РБМ: Нови подвиг запослених у ПУС-у и на одржавањуРБМ
. – На површинском копу Рудника бакра Мајданпек после неколико дана застоја јуче је (у другој смени) поново је прорадио багер “ПЦ 1”. На њему је дотрајала кашика замењена ремонтованом. Ремонт су обавили запослени у машинској радионици Производних услуга, а за монтажу се побринуле њихове колеге у машинском одржавању (Нови сервис). Заједно, обавили су велики посао, будући да читав склоп кошта око 450 хиљада евра, а у сопственој режији неупоредиво мање. Застој није дуго потрајао, што је од посебног значаја за производњу суочену са великим обавезама, а како ће и замењена кашика бити ремонтована у машинској радионици, производња добија на сигурности.
РБМ: Нови подвиг запослених у ПУС-у и на одржавањуПрича је почела када је кашика од 22,5 кубних метара, због екстремних услова рада, хаварисана. Њено дно је пукло, одвојило се на обе стране од страница и остало да се држи тек десетином укупне везне површине. Пред запосленима у машинској радионици и Неђељком Чавићем, управником ПУС-а, била је дилема: да ли допустити да кашика заврши на отпаду или покушати да се ремонтује и опет стави у функцију. Ослоњени на пребогато искуство, у ПУС-у су изабрали теже решење, упустили се у велики посао и нашли начин да кашику ремонтују.
РБМ: Нови подвиг запослених у ПУС-у и на одржавањуНајвећи проблем било је пуцање дна кашике. На лиму дебљине 100 мм, који је чинио целину са страницама, остало је поуздано само неких 10-ак одсто – каже управник Чавић: – Дошли смо на идеју да направимо варену конструкцију кашике, дно и странице. Убацили смо лим од шведског челика – хардоx – и у недостатку одговарајуће дебљине дуплирали га, што је захтевало веће издатке на заваривању. Лим оштећен абразијом додатно смо ојачали. Последњих дана радили смо непрекидно, да би кашику што пре завршили и монтирали на багер „ПЦ 1“, који јестао, такође, због тотално оштећене кашике.
И док у шали (а подсећајући да свака носи дозу истине), значај ПУС-а за производњу РБМ-а пореде са хитном помоћи у медицини, у овом погону кажу да су и за то спремни, али траже појачања, младу радну снагу металске струке, браваре, завариваче, стругаре и да се застареле машине ремонтују, поједине реконструишу и уведу нови нумерички програми.
Јер, кашика багера „ПЦ 4000“ је ремонтована комплетно – уста и врата, а такав нов склоп кошта скоро пола милиона евра. Оштећена кашика, замењена овом поправљеном, већ је упућена на ремонт у машинску радионицу. Биће спремна да се, када и ако затреба, врло брзо монтира.

Уштеде су немерљиве, јер се брзим и квалитетним ремонтом не суочавамо са дужим застојима у раду багера – каже и Бранислав Томић, директор РБМ-а. Он подвлачи важност рада утоварних машина пуним капацитетом у овом периоду када се план укупних ископина знатно премашује, као и предвиђена производња црвеног и племенитих метала.

You may also like

Leave a reply