Да “Фаза 1” што пре проради

 

Данас око 12 часова почело је постављање санираног дела конструкције са циљем да се до недеље посао заврши и омогући наставак рада. – ПУС у рекордном року успео да изради нови део конструкције и замени је на делу где је хаварисана пријемна решетка
РБМ
. – Ако се све буде одвијало како треба, а све смо пажљиво припремали протеклих дана, катарка, одлагач, а тако и “Фаза 1” већ би у недељу требало да прораде – каже Братислав Благојевић, помоћник директора РБМ-а за електромашинство. Под његовим будним оком се одвија монтажа пријемне катарке транспортне траке “Т 07”, на одлагачу јаловишта Ујевац на којој је прошлог четвртка дошло до лома.
У монтажи, уз „стакер“ на одлагалишту Ујевац, по изузетно хладном времену, где на брисаном, ледом окованом платоу, у дебелом минусу, ветар буквално дивља, затекли смо екипу од 20-ак људи окупљених око врло сложене конструкције. Она је, први пут, и кажу, веома квалитетно – а за изузетно кратко време – направљена у ПУС-у. Екипу је окупио задатак да што пре оспособи одлагач и тако омогући наставак рада „Фазе 1“ која за производњу у Руднику бакра Мајданпек има изузетан значај.
Велики посао је у питању – додаје Благојевић: – Сви запослени у РБМ-у су се максимално ангажовали, почев од екипе одржавања, преко централне радионице, односно ПУС-а, где су колеге успеле да оспособе оно што је било поломљено. Тако нам сада остаје да конструкцију монтирамо и припремимо за несметан рад и даљу производњу у Руднику бакра Мајданпек.
Катарку монтирају запослени на одржавању транспортног система већ вични свом послу, па се очекује да у предвиђеном року и без помоћи других, све успешно приведу крају. Велики противник им је лоше време, али они не приговарају. Приводимо посао крају, треба само још све да склопимо – објашњава Жељко Спорић, пословођа одржавања и додаје: – Треба да обавимо монтажу конструкције, навлачење траке, да вулканизери ураде спој и све да покренемо.
У екипи којој је овај посао поверен сви су на задатку. Нема никог на поштеди нити одсуству. Време застоја у раду одлагача искоришћено је да се обаве и неки послови за којима је потреба сагледана у самој контроли одлагалишта, па се верује да ће, како то каже Благојевић, рад на самом одлагалишту бити безбеднији и бољи.
На другој страни, погон ПУС РБМ-а је за реализацију овог посла још једном био на висини задатка и то када је најтеже, када је претило да се угрози процес производње у РБМ-у проблемима на транспортном систему којим се превози јаловина. Веома брзо су успели да израде нови део конструкције и замене је у делу где је хаварисана пријемна решетка транспортера.
Ово је велики подухват радника ПУС-а. Успели смо у рекордном року да израдимо сасвим нови део конструкције пријемне решетке транспортера. Ову тзв. мостовну конструкцију израдио је ФОД далеке 1983. године и није једноставна – каже управник ПУС-а Неђељко Чавић. Он хвали запослене који су му помогли у реализацији задатка: – Радили смо даноноћно, без одмора, уз ангажовање свих радника машинске радионице. Притом су највећи терет поднели Драгиша Трујић, Неџад Побрић и Предраг Зонић, а похвале заслужују и сви други радници који су учествовали у раду. Овим смо још једном доказали да нема посла у области израде машинских делова и склопова које не можемо да обавимо. Потребни су нам само млади бравари, вариоци, стругари, металоглодачи, брусачи и, наравно, машински инжењери.

Читав посао координирао је Јовица Анђеловић, помоћник генералног директора РТБ Бор за нове инвестиције и развој, чије је дугогодишње искуство, стручност и познавање управо ових система омогућило да се посао обави у најкраћем могућем року и квалитетно, наглашава Бранислав Томић, директор РБМ-а.
Током викенда на одлагалишту Ујевац екипа одржавања транспортног система радиће „пуном паром“ и буквално колико им снаге и услови буду дозволили. Циљ је да што пре читав посао на одлагачу приведу крају и тако „Фазу 1“, која је у овом тренутку „жила куцавица“ РБМ-а, што пре оспособе за рад.

You may also like

Leave a reply