РБМ ремонтовао прву дробилицу на транпортном систему “Фазе 1”
Без прекида производње
У плану је ремонт и друге дробилице која је одменила прву током ремонта, али и померање транспортера за које је неопходно веће ангажовање помоћне механизације
РБМ. – Крај септембра у Руднику бакра Мајданпек обележио је ремонт прва дробилице на транспортном систему “Фазе 1”. Тај велики посао, на стратешки важној тачки за раскривање нових рудних лежишта обављен је у предвиђеном року од само четири дана, захваљујући великом залагању, пре свега, непосредних извршилаца, бравара, којима су помогли и ливци из Бора. За време ремонта производња се несметано одвијала на другој дробилици.
–Од посебног је значаја што је важан и неодложан посао обављен у планираном року и квалитетно – наглашава Синиша Филиповић, руководилац транспортног система. Он додаје да након пуштања дробилице у рад предстоји ремонт и друге, уз замену облога статора, а до краја године и поновно померање транспортера “ТТ 2506”. Оно је условљено већим ангажовањем помоћне механизације која већ дуже недостаје и за свакодневне послове, посебно у том делу производног процеса. Дејан Марковић, инжењер оперативног машинског одржавања нам појашњава: – С обзиром на то да смо у августу 2016. заменили облоге статора и ремонтовали прву дробилицу, редовном контролом излазног отвора констатовали смо да је време за замену и облога ротора. У току ремонта извршили смо контролу свих склопова, а са мерном групом и зазора. Како су они за сада у дозвољеним границама, нисмо приступили замени ниједног елемената дробилице. Такође, заменили смо уља за подмазивање дробилице будући да су последњи пут мењана у јануару када смо добили нове пумпе за подмазивање.
Марковић додаје да су за време ремонта бравари били подељени у две групе, радили су продужено по 12 сати, а повремено интервенисали у текућем одржавању и са великим трудом брзо решавали застоје тако да за њих има само речи хвале.
–Ова дробилица није ремонтована пуне две године током којих је пренела пуно материјала и потпуно одговорила обавезама. Надамо се да ће нова облога крушке продужити њен рад за бар још годину дана. Јер, овај смо ремонт припремили са искуством претходно добро обављеног посла – каже Жељко Спорић, пословођа машинског одржавања. У сваком случају, са већ обављеним и пословима у припреми, транспортни систем “Фазе 1” много спремније улази у наредну годину у којој ће обавезе бити још веће.