Почетак Актуелно Мајданпек РБМ започео изградњу нове деонице корита реке Пек

РБМ започео изградњу нове деонице корита реке Пек

4 друго читање
0
0
692

Рок од 60 дана се мора испоштовати 

За нову деоницу корита испод Андезитског прста дужине око 800 метара неопходно је пробити, подићи и уклонити 40 хиљада кубних метара ископа. – Поред еколошког, реализација овог пројекта има и економски значај за пословање због елиминисања трошкова препумпавања
RBM započeo izgradnju nove deonice korita reke PekРБМ
. – У Руднику бакра Мајданпек почела је изградња нове деонице корита реке Пек испод Андезитског прста укупне дужине од преко 800 метара, од моста до рудничке бензинске пумпе одакле се већ скоро три месеца воде препумпавају. У наредна два месеца ново корито треба да буде завршено како би река могла несметано да тече, услови за рад и експлоатацију на Андезитском прсту постали бољи, а на листи трошкова РБМ-а престала да расте цена препумпавања.
Подсетимо, велики инфраструктурни радови у РБМ-у били су неопходни због отварања рудног тела Андезитски прст и проширења површинског копа Рудника бакра Мајданпек и уопште преусмеравања производње са Северног на Јужни ревир. Измештање корита Пека, при чему је препумпавање представљало прву фазу, само је један у низу великих послова који су почели са новом трасом, новом деоницом магистралног пута, измештањем далековода, телекомуникационих веза, а настављају се и другим.
RBM započeo izgradnju nove deonice korita reke PekПошто је окончана израда пројекта, коначно почињемо овај важан посао, са надом да ћемо упркос крајње неповољним временским приликама, успети да у што краћем року све предвиђене послове приведемо крају – каже Синиша Филиповић, технички руководилац Површинског копа РБМ-а. Он је непосредно задужен да води послове на измештању корита Пека, а и као стручњак са искуством на претходном, од два већ изведена измештања: – Уз сопствени, ангажовали смо и једног извођача радова са ровокопачем. Рачунамо и на нашу пратећу механизацију, булдозер и друго, а ако ситуација буде захтевала и прилике дозволе, могли бисмо да укључимо и багер. Најтежи је почетак, јер би могло да се испостави да ће бити неопходно и минирање на неким деловима трасе. Такође, ископ материјала од око 40 хиљада кубних метара, према пројекту, веома је велики, па је изузетно важно да расположивост механизације буде на нивоу очекивања. План је да се ради на две стране, али корито реке мора да се ради узводно. Надам се да ћемо успети да испоштујемо императивни рок од 60 дана, упркос веома, веома тешким условима.
RBM započeo izgradnju nove deonice korita reke PekИзмештање Пека се не сме одлагати, подвлаче у РБМ-у.
Реч је о посебно важном задатку јер ћемо, на једној страни, у производњи на Андезитском прсту имати боље услове за рад, а и на листи трошкова завршићемо са онима који настају због препумпавања. На другој страни, решићемо и проблеме високог водостаја Пека који постају крајње озбиљни у условима обилнијих падавина какве смо имали и пре неколико дана – подвлачи Бранислав Томић, први човек РБМ-а.
Ново корито је предвиђено, практично две етаже испод нове деонице магистралног пута, чију линију прати испод Андезитског прста. Просечна дубина тог корита је четири, а горња ширина 15 метара.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Мајданпек

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…