140 хиљада тона за дан!

За рекордне дневне ископине, какве нико на памти у Руднику бакра Мајданпек, заслужне су нове машине – додатна три камиона носивости 240 тона и нови багер, али и добра организација и беспрекоран рад транспортног система за јаловину. – Циљ је да у најкраћем месецу у години мајданпечки рудари остваре 3,6 милиона тона ископина, односно да у просеку дневно дају макар по 130 хиљада тона руде и јаловине. – Дневни учинак „тежак“ преко 140 хиљада тона, који је остварен 7. фебруара, план рударења чини реалним и достижним
РБМ.
– Првог викенда у фебруару мајданпечки рудари забележили су дневну производњу какву нико у руднику не памти. Ударничких 132 хиљаде тона, што је у просеку довољно за остварење месечног плана ископина „тешког“ 3,6 милиона тона, већ наредног дана, у недељу, премашено је новим рекордом од – 140.870 тона за дан!
Одлични дневни учинци рудара нису пали с неба. Дошли су као резултат „појачања“ механизације са три нова камиона носивости 240 тона и великим багером, али и мудре одлуке да понедељком и петком издвојимо време за одржавање транспортног система за јаловину, који је „жила куцавица“ за рад на површинском копу. Тзв. Фаза I је током минулог викенда функционисала одлично, а боље услове за производњу имали смо и захваљујући добром распореду багера. Нови багер био је ангажован на радилишту „Чока мускал“, две утоварне машине радиле су на истоку „Јужног ревира“, а три на западу лежишта – каже заменик руководиоца мајданпечког копа задужен за производњу Горан Репеђић.
Руководилац огранка Serbia Zijin Copper у Мајданпеку Бранислав Томић „правда“ добре производне резултате и доследном применом рударских правила, драгоценим искуством запослених, али и тактичким руковођењем и организацијом. – За испуњење месечног плана потребно је да сви делови система функционишу беспрекорно. Поред побројаних фактора, учинцима је допринела и већа расположивост тешких возила, а „флота“ је, подсетићу, недавно појачана и са три велика камиона носивости 240 тона.
Томићев заменик, Небојша Стојановић, који је током ударничког викенда био дежурни инжењер додаје и да се до 140 хиљада тона ископина за дан дошло бољом организацијом у свакој смени. – Све машине, а и транспортни систем за јаловину радили су непрекидно. Примопредаја смена обављала се без заустављања возила, а рад транспортног система није испуштан из вида ниједног тренутка – наводи Стојановић.
Рудари мајданпечког рудника се, паралелно са производним задацима, труде да омогуће и остале услове за испуњење овомесечног плана. Убрзавају одводњавање копа, багерима проширују етаже и припремају се за рад на нижим котама, али ниједног тренутка не занемарују ни стање рударских саобраћајница. Припремају се, како кажу, за десант у фебруару, пошто ће, ако успеју да остваре планиране задатке, 3,6 милиона тона ископина за 28 дана бити заиста равно подвигу.

Погледајте још...

Оставите коментар