Флотацијски бункери пуни руде

 

РТБ Бор, РБМ. – Производња у Руднику бакра Мајданпек у другој половини октобра једна је од бољих у последњој деценији: дневни учинак на површинском копу стабилизован је на око 20 хиљада тона, флотацијска прерада на 15 хиљада, а производња на око 35 тона бакра у концентрату.
Рудник бакра Мајданпек стабилизује производњуТо су резултати који оправдавају санације и интервенције које смо имали дуж комплетне линије производње – задовољан је Бранислав Томић, директор РБМ-а. Он подсећа да се преласком на ново радилиште, ТС-2, стигло до квалитетније руде, али да су томе претходили бројни велики послови од припреме Дробљења за пресељење дробилице, активирања ситаре, до измештања дробиличног постројења у рекордном року, што је представљало само део измештања Фазе 2. – Најважније је да смо успели да стабилизујемо производњу, мада на њеном унапређењу и увећању не престајемо да радимо.
Рудник бакра Мајданпек стабилизује производњуРечи првог човека мајданпечког Рудника бакра најбоље потврђују рудом запуњени флотацијски бункери, што се више од деценије ту није могло видети. – Овде имамо око 40 хиљада тона руде и те залихе нам олакшавају рад на целом систему који претходи флотацији – каже Братислав Благојевић, технички руководилац Флотације, и објашњава да ће захваљујући томе моћи да се планирају застоји који се неће одражавати на производњу, а, истовремено, добро „запуњени“ флотацијски бункери смањују ангажовање помоћне механизације. Рудник бакра Мајданпек стабилизује производњуОвако добро запуњени бункери, са залихама довољним за тродневни рад флотације овим темпом, обезбеђују равномерно „храњење“ млинова – каже искусни Добрица Николић, пословођа производње, а Жељко Михајловић, инжењер производње, додаје да управо то омогућава континуирани рад који има посебан значај за квалитет флотирања.
Уско грло нам је филтрирање и зато смо одлучли да набавимо нове флотацијске машине. Док нова опрема не стигне, урадићемо све како бисмо дневни учинак подигли на око 40 тона бакра у концентрату – објашњава Братислав Благојевић. – Покушаћемо да заменом корита, активирањем згушњивача и низом других побољшања стигнемо до жељеног учинка и из ове опреме извучемо максимум.

You may also like

Leave a reply