Стасали нови возачи тешких рударских возила у РБМ-у
У рударској флоти нови „пилоти“
Од 16 примљених возача тешких возила неколико већ положило приправнички испит. – Нови возачи подмлађују водећи мајданпечки колектив и ускоро ће моћи да „носе“ производњу
РБМ. – За већину младића који су одрасли у граду под Старицом дечачки сан био је да у једном даху истрче уз десетак металних степеника који ће их подићи на висину око четири метра, да уђу у кабину, седну за волан моћних дампера и онда том правом грдосијом закрстаре рударским путевима на површинском копу Рудника бакра Мајданпек. Крајем прошле године 16 момака добило је могућност да тај сан оствари јер су у конкуренцији десетоструко већег броја кандидата изабрани за посао возача тешких возила. И, већ неколико месеци показују да су као генерација стасали за одговорне послове и велике задатке, те да ће ускоро моћи да „носе“ производњу и да подмладе водећи мајданпечки колектив.
–Најискреније, одувек сам желео овај посао. Управљати моћним дампером, то је нешто што сам прижељкивао, а то сам, ево, успео да остварим – каже Саша Стојановић (25), један од оних који су после само три месеца рада успели да положе приправнички испит и сада спретно управљају „белазовом двојком“ носивости 220 тона и огромне количине јаловине превозе са централног рудног тела „Северног ревира“ на јаловиште: – Како је мој отац читав радни век провео на овом радном месту, као возач тешких возила и пре него што сам започео рад, знао сам да је то леп посао, мада веома одговоран и напоран.
Да је најтеже када површински коп прекрије густа магла, када је смањена видљивост, када има поледице, када је због снега или блата клизаво, а путеви нису најбољи – потврдили су нам и други млади возачи.
–Возила су нова, савремена, удобна и погодна за рад и управљање. Међутим, огромна су, а ради се се све време, пуних осам сати, у свим временским приликама, па нема места опуштању – речи су Данијела Цанића који каже да је, пошто потиче из рударске породице, и своју будућност видео управо у мајданпечком руднику и то на најтежем послу возача тешких возила.
–Истина, ово није физички тежак посао, али је напоран психички. Јер, велика је одговорност, а велике и обавезе, задаци. Међутим, уз помоћ старијих колега уз које радимо, стичемо драгоцено искуство – додаје Саша Николић (21) из групе оних који су крајем прошле године примљени за возача тешких возила.
Његов колега Милан Србуловић (25), такође приправник, каже: – Овај посао био је моја велика жеља. Сада већ сви знамо да, осим задовољства, тражи и велику одговорност, подразумева сталну концентрацију и зато није лак.
Ови младићи тек стичу искуство, али имају велику вољу да успеју у започетом послу.
–Добри су то момци, одговорни млади људи, а да би били и добри возачи, мораће да раде, уче и напредују – кажу њихови претпостављени задовољни због чињенице да се на овај начин подмлађује и Рудник у којем је просечна старост запослених већа од 45 година.
1 Comment
Leave a reply
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.
da a oni sto su ucili skolu sede kuci bas lepo odabrano !