У Флотацији РБМ-а неодложан застој искористили за истовремене интервенције
Нова опрема за контролу секција
Да се производња због сваког проблема не би заустављала, у РБМ-у неодложан застој за регулисање водоснабдевања у флотацији искористили да истовремено уведу нову опрему за контролу рада осме и 11. секције и замене траку 16А на дробљењу. – Смањују застоје у производњи, али и губитке по том основу
РБМ. – Планирани застој производње у Флотацији мајданпечког Рудника бакра (19. октобра) због регулисања водоснабдевања тог погона и неопходних радова на пловећоје пумпној станици, односно цевоводу, искоришћен је за бројне друге радове који су раније планирани, али чије извођење условљава прекид производње. Тако се, упоредо са великим послом на пумпној станици, у флотацији уводила нова опрема за контролу рада појединих секција, а на дробљењу је замењена трака 16А.
– Од 19. до 21. октобра у електропостројењу „Флотација 3“, у сарадњи са АТБ ФОД Бор, замењена су три 6 кV прекидача, јер су после више од 30 година рада постала електро-механички непоуздана – појашњава Ивица Јакша, главни електроинжењер у РБМ-у. – Уграђени су вакуумски прекидачи на VIII секцији млина са шипкама и XI секцији млина са куглама и млина са шипкама. Такође, замењени су стари заштитни уређаји новим микропроцесорским заштитама. Овим радовима повећена је поузданост у напајању наведених млинских секција електричном енергијом, али и обезбеђена боља заштита електромотора у случају квара, каже Јакша.
Јелена Ђурић, управница Флотације, додаје да је у плану даља модернизација електро- енергетског система у флотацији и дробљењу заменом старе, дотрајале опреме. Време застоја искоришћено је и за уговорене радове на далеководу 35 кV који повезује трафо-станице „Мајданпек 1“ и „Калуђерица“, али и за дуго одлагану замену траке 16А.
– То је трака дужине 128 метара и ширине 1.600 милиметара која прихвата материјал испод секундарних дробилица и баца на траку 16Б која води у бункере на терцијалном дробљењу – објашњава Мишо Рацић, пословођа Одржавања транспортних трака у погону Дробљења. Додаје да је тим вулканизера појачан колегама из Производних услуга ту имао пуне три смене посла, не рачунајући обавезе у редовном одржавању целокупног система трака.
– Установили смо праксу да се сви послови који подразумевају извођење радова у време док систем, односно, производња не функционише благовремено добро припреме и чекају, а обаве у време када дође до неодложног застоја на неком другом виталном делу производње. То се показало добрим решењем које смањује укупне застоје и губитке по том основу, а подразумева истовремено максимално ангажовање на више изабраних тачака у производњи – закључује Бранислав Томић, директор РБМ-а.