Четири камиона на батерије из „Новог Церова“ дословце су прва електрична возила која се у Србији користе у рударству. – Зелени, јер штеде енергију, ови камиони марке „тонли“ могу да понесу 85 тона, а сами су тешки 43 тоне. Превозе руду и раскривку и један кошта око 250 хиљада долара. Могу да развију максималну брзину од 45 километара на сат, батерија се напуни за сат и по и век трајања јој је шест година. Најважније од свега је што камиони имају нулту емисију издувних гасова, а притом нису ни бучни

НОВО ЦЕРОВО. – У најмлађем руднику у саставу Србија Зиђин Копер у пробни рад недавно су пуштени електрични камиони. Четири зелена ️“електропионира“ из „Новог Церова“ су и дословце прва електрична возила која се у Србији користе у рударству.
Зелени, јер штеде енергију, ови камиони марке „тонли“ могу да понесу 85 тона, а сами су тешки 43 тоне. Превозе руду и раскривку и један кошта око 250 хиљада долара. Могу да развију максималну брзину од 45 километара на сат, батерија се напуни за сат и по времена и век трајања јој је шест година. Најважније од свега је што камиони имају нулту емисију издувних гасова, а притом нису ни бучни.

– Ови еколошки камиони су много лакши за вожњу од оних на дизел погон.️ Прегледнији су и имају на предњем трапу јастучиће који амортизују прелазак преко неравнина, па су самим тиме и удобнији. Приде на задњем трапу имају инсталирану камеру, а она нам у условима смањене видљивости олакшава паркирање поред места за утовар. Батерију могу истовремено да прикључим на два пуњача, па је она за 45 минута пуна и могу да превезем око 15-ак тура за смену – каже возач Ненад Ђошић, који већ пет година ради у „Новом Церову“.

Предности овог типа возила у односу на класичне „дизелаше“ јесу и мала потрошња енергије при кретању под оптерећењем узбрдо, ниски трошкови одржавања, висока ефикасност и нулта емисија угљеника. Додатно, захваљујући регенеративном кочионом систему који кинетичку енергију претвара у електричну, овим камионима се батерија допуњује у току вожње терета на низбрдици.– Економичнији су и посебно корисни приликом рада на вишим етажама површинског копа – потврђује инжењер производње у „Новом Церову“ Никола Пастроњевић.

Менаџмент рудника задовољан је камионима који „раде, а не чују се“, кажу да су се добро показали, па планирају набавку додатних.

You may also like

Leave a reply