Уштеда четири милиона динара

 

Реконструкција расходованих ролни са транспортног система који није у функцији за потребе Фазе 1 – нови пример ангажовања у смањењу трошкова
У Производним услугама РБМ-а реконструишу расходоване ролне са транспортног системаМАЈДАНПЕК
.- Настављајући акцију штедње у Руднику бакра Мајданпек, која траје претходних неколико година, запослени у погону Производних услуга дали су нови допринос реконструкцијом расходованих ролни са транспортног система за потребе Фазе 1 – „жиле куцавице“ производног процеса у РБМ-у. Показали су да машинска радионица има капацитете који се више могу користити и где се добре идеје и осмишљен рад претварају у конкретне потезе који доносе велике уштеде. Рехабилитовање расходованих ролни са транспортног система је нови пример максималног ангажовања на плану смањења и рационализације трошкова, који ће РБМ-у донети уштеду од четири милиона динара.
У Производним услугама подсећају да је први транспортни систем, направљен 1981. године, претрпео хаварију 2000. у пожару у којем су изгореле траке, па поново реконструисан пре две године. Сада је то целина у мајданпечком руднику без које се не може замислити планирано одлагање јаловине као главни предуслов да се на време дође до руде. Највећи проблем су ролне транспортног система које су дотрајале, па је неопходна њихова замена како би систем био поуздан у раду.
Како би решили проблем док се не обезбеде средства за набавку нових, радници су дошли на идеју да реконструишу ролне са транспортног система ХАЦ који је заустављен далеке 1997. године.
У Производним услугама РБМ-а реконструишу расходоване ролне са транспортног системаОвај процес покренуо је Жељко Спорић, пословођа одржавања транспортног система. Указао ми је на чињеницу да у магацину постоје расходоване ролне са система који већ 19 година не ради и да реконструкцијом везних елемената могу да се ставе у функцију – почиње причу Неђељко Чавић, управник ПУС-а: – Ту идеју сам разрадио и решење је било ту. На осовинама су избушене нове рупе, осмишљени су везни елементи, завртњима повезане три ролне у један склоп и тако смо формирали слог који је био спреман за уградњу на место носећих ролни транспортне траке. Од око 500 таквих ролни, половина је припремљена, па се сукцесивно уграђују, а друга би, према очекивањима, требало да се заврши за десетак дана.
Погон Производних услуга РБМ-а је тако још једном потврдио да идеје за рационализацију трошкова и уштеде не мањкају, а да максимално ангажовање свих радника предузећу доноси изузетно квалитетна решења у погледу брзине и ефикасности, као и специфичних захтева производње у РБМ-у. Радници машинске радионице кажу да би им највеће признање било када би се створиле могућности да поправе и ремонтују машине које су квару, како би више и квалитетније радили. Понављају, такође, да би велики улог у будући рад рудника био пријем младих радника да би им искусни мајстори и стручњаци ПУС-а благовремено пренели своја знања и искуство.

You may also like

Leave a reply