За сигурније водоснабдевање флотације

На овај начин РБМ обезбеђује сигурно водоснабдевање и рад флотације у наредних 10-15 година током којих не би требало да зависи од временских прилика. – Реч је о послу који је требало да буде обављен још пре две деценије. – Овим пројектом подиже се и безбедност флотацијског језера и јаловишта
У РБМ-у настављени радови на новој траси цевовода за измештање пумпне станицеРБМ
. – Крајем априла у Руднику бакра Мајданпек настављени су радови на траси новог цевовода дугог 1.940 метара. Реч је о важном сегменту великог, дуго одлаганог пројекта пресељења пловеће пумпне станице – постројења које има изузетан значај за снабдевање флотацијске производње техничком водом. Како је измештање ове станице пројекат који обезбеђује сигурно водоснабдевање и рад флотације РБМ-а за дужи временски период (10-15 година током којих не би требало да зависи од временских прилика), разумљиво је да се ангажовано ради на најбржем и најефикаснијем решењу да се станица измести у средњу увалу флотацијског језера. Укупна вредност инвестиције, која је добрим делом већ реализована, јесте 1,3 милиона евра.

Монтажа понтона
Разматра се могућност да се искористи нешто виши ниво воде у језеру (последица обилних падавина почетком године), док не крену врућине, да се понтон (ако на време буде завршен) монтира поред постојеће пловеће пумпне станице, а потом превуче у средњу увалу. То би олакшало читав посао, јер не би захтевало израду платоа за рад дизалице нити велики простор за монтажу. Јер, велики простор захтева додатну сечу шуме, додатно време, као и сређивање терена – истиче Мустецић.
Светомир Мустецић, помоћник директора РБМ-а за инвестиције, подсећа да су се прошле године до појаве неповољних временских услова (сезоне киша, а потом и зиме), кроз шуму и уз обалу флотацијског језера, у глиновитим деловима приобалног појаса, одвијали радови на новом цевоводу: – До тада је урађено 770 метара цевовода, дограђен је канал на пешчаној брани дужине 550 метара, у њему, такође, положене цеви, извршена провера, испитивање завара, а даља монтажа цевовода није могла да буде настављена због неуређене трасе. Мустецић додаје да су у РБМ-у били незадовољни извођењем радова у периоду лепог времена, јер је посао каснио. Било је, каже, проблема и са „Србија шумама“, пошто се чекала дозвола да би се од коте 576 до језера, најпре, обавила сеча, потом уредила траса и био постављен цевовод. – Ситуација се сада драстично променила увођењем другог подизвођача. Они су одмах кренули са послом и за само неколико дана завршили уређење трасе од дела изнад пешчане бране до моста, тако да може да почне његова монтажа. Завршен је и приступ пута до коте 576, па је извођач радова могао да крене са друге стране моста да изради цевовод од вододерине до коте 576. Досадашње ангажовање потврђује озбиљност, одговорност и ефикасност новог подизвођача– наводи Мустецић.
У РБМ-у настављени радови на новој траси цевовода за измештање пумпне станицеСтрахује се, међутим, да би читав посао могла да успори сеча шуме. Дозвола „Србија шума“ је добијена, изабран је извођач радова за сечу, па ће након извлачења те дрвне масе, која је у њиховом власништву, моћи да се настави насипавање прилаза до будућег понтона и полагање цевовода до понтона. У ФОД-у се убрзано ради понтон, па би ускоро требало да се дефинише термин-план. Процењује се да би траса релативно брзо могла да се заврши, а тако и цевовод за месец и по дана. Потом, предстоје обимни електрорадови за које ће бити расписан тендер.
Јелена Ђурић, управница мајданпечке Флотације, каже да је ово сложен и веома важан пројекат за РБМ, јер је без пловеће пумпне станице незамислив рад флотације. Она наглашава да је ова станица изузетно важно постројење за производњу у РБМ-у и требало је да буде измештена још пре две деценије о чему говори технолошки пројекат из 1994. године “Снабдевање флотације Мајданпек повратном индустријском водом” којим је предвиђено њено пресељење у средњи или далеки залив.
Бранислав Томић, директор РБМ-а, истиче да се овим пројектом, осим производног процеса у флотацији, подиже и безбедност флотацијског језера и јаловишта, јер ће се вода одбити са превоја Шашка и једине бране која је у контакту са водом и као таква најугроженија у сектору В.

You may also like

Leave a reply