У РБМ-у настављени радови на новој траси цевовода за измештање пумпне станице
За сигурније водоснабдевање флотације
На овај начин РБМ обезбеђује сигурно водоснабдевање и рад флотације у наредних 10-15 година током којих не би требало да зависи од временских прилика. – Реч је о послу који је требало да буде обављен још пре две деценије. – Овим пројектом подиже се и безбедност флотацијског језера и јаловишта
РБМ. – Крајем априла у Руднику бакра Мајданпек настављени су радови на траси новог цевовода дугог 1.940 метара. Реч је о важном сегменту великог, дуго одлаганог пројекта пресељења пловеће пумпне станице – постројења које има изузетан значај за снабдевање флотацијске производње техничком водом. Како је измештање ове станице пројекат који обезбеђује сигурно водоснабдевање и рад флотације РБМ-а за дужи временски период (10-15 година током којих не би требало да зависи од временских прилика), разумљиво је да се ангажовано ради на најбржем и најефикаснијем решењу да се станица измести у средњу увалу флотацијског језера. Укупна вредност инвестиције, која је добрим делом већ реализована, јесте 1,3 милиона евра.
– Разматра се могућност да се искористи нешто виши ниво воде у језеру (последица обилних падавина почетком године), док не крену врућине, да се понтон (ако на време буде завршен) монтира поред постојеће пловеће пумпне станице, а потом превуче у средњу увалу. То би олакшало читав посао, јер не би захтевало израду платоа за рад дизалице нити велики простор за монтажу. Јер, велики простор захтева додатну сечу шуме, додатно време, као и сређивање терена – истиче Мустецић.

Јелена Ђурић, управница мајданпечке Флотације, каже да је ово сложен и веома важан пројекат за РБМ, јер је без пловеће пумпне станице незамислив рад флотације. Она наглашава да је ова станица изузетно важно постројење за производњу у РБМ-у и требало је да буде измештена још пре две деценије о чему говори технолошки пројекат из 1994. године “Снабдевање флотације Мајданпек повратном индустријском водом” којим је предвиђено њено пресељење у средњи или далеки залив.
Бранислав Томић, директор РБМ-а, истиче да се овим пројектом, осим производног процеса у флотацији, подиже и безбедност флотацијског језера и јаловишта, јер ће се вода одбити са превоја Шашка и једине бране која је у контакту са водом и као таква најугроженија у сектору В.