РАД ЋЕ БИТИ ИЗАЗОВ

 

Новопримљени руковаоци истичу да ће им пажња бити најбољи савезник у успешном руковању овом моћном машином. – После обуке предстоји рад, а са њим ће, верују они стећи и потребну рутину

РБМ. – У Руднику бакра Мајданпек, у оквиру припрема за рад на „Јужном ревиру“ и отварање радилишта „Исток“, у току је обука шест новопримљених руковалаца који ће радити на новом хидрауличном багеру ПЦ 4000. Како је реч о великој, моћној и скупој машини, једној од оних пред којима би требало полако да нестају брда, разумљиво је што се пуна пажња поклања обуци људи који би њоме требало да рукују.
У РБМ-у почела обука младих багериста На површинском копу РБМ-а, на „Јужном ревиру“ и месту на којем би већ за који дан требало да буде отворено ново радилиште „Исток“, током свог пробног рада нови багер полако себи шири место. На њему представник „“Komacu“ из Диселдорфа, Алађуз Ахмед, човек који савршено познаје ове грдосије и који упоредо са завршним штеловањима на багеру реализује и обуку будућих багериста: – Да уче, уче. И морају, ако хоће да раде. А, шта су научили, е, то ћемо видети када прође извесно време.
Група од шест младића на самом радилишту чека своју прилику. Успут покушавају да открију све што би морали да знају пре него започну рад. Сагласни су у томе да ће управљање овим багером бити изазов: – Свесни смо да нас чека велика одговорност – истиче Срђан Унчанин и додаје: – Сви, за сада, још учимо, упознајемо машину како бисмо њом боље управљали.
Његов колега Никола Извонар каже да је прижељкивао овако захтеван и одговоран посао: – Већ смо пробали, додуше, без терета и возила. Осећај је добар, посао није једноставан, али може да се ради – рекао нам је Никола, а од оног што је већ научио, издваја важност прегледа машине када се дође на посао.
У РБМ-у почела обука младих багериста Оно што тек следи је обука за утовар. Међутим, ње се ови млади људи не боје, иако су количине велике. Кажу, овде је све велико…
Гледали смо склапање тих делова од неколико до 60-так тона у багер. Изгледало је занимљиво, па ће бити прави изазов управљати њиме. Тешко није, али је захтевно, макар као вожња тешког возила – укључује се у причу Иван Бирешић, помоћник багеристе коме је и отац радио у Руднику: – Изузетну важност има одржавање, то смо већ научили, па увек треба проверити да ли су гусенице у реду, шта је са кашиком, да ли су уља и мазива у реду, какав је терен.
Услови у самој кабини су, по оцени ових младих људи, као у пилотској – готово идеални, а техника најновија. Имају мајсторе који их подучавају, па нема разлога за стрепњу.Верују да ће временом стећи потребну рутину.
Тешко је са командама, јако су осетљиве, све, на додир – каже Иван. На опаску инструктора да би том грдосијом могла добро да управља и девојка, с обзиром на потребну осетљивост и пажњу, они кроз смех кажу да нису грубијани, и да и те како могу да буду пажљиви.
У РБМ-у почела обука младих багериста Урош Бкић нам крајње озбиљно каже: – У питању је одговоран посао, па ће на почетку морати да се ради стрпљиво и полако, а након тога и брже и лакше. Старији багеристи РБМ-а ће нам помоћи, нећемо одмах радити самостално. Имаћемо тежак задатак да што пре дођемо до руде. Биће пуно посла, али је најважније да смо кренули…
Да је сваки почетак тежак признаје и Дејан Младеновић: – Без искуства смо, али спремни да учимо и одговорно радимо.
Младен Милосављевић додаје: – Нема разлога да се плашимо, машина је нова, велика и поуздана. Пажња и концентрација помоћи ће да стекнемо потребна знања и искуство.
А, како је, питаћемо их и за пар месеци.

You may also like

Leave a reply