Почетак Актуелно Мајданпек У РБМ-у покренут први од шест нових „белаза“

У РБМ-у покренут први од шест нових „белаза“

4 друго читање
0
0
1,776

 Стартован “белаз 13”

 

Монтажа новог возила започела 29. априла, а завршена 11. маја. – “Белаз 13” има уграђен МТУ мотор од 2.400 коњских снага који би требало да има за два до три одсто мању потрошњу горива. – У односу на претходну серију ових камиона побољшана је и ергономија, односно услови за рад у кабини. – До средине наредне недеље требало би да се покрене „белаз 14“, до краја месеца 15 и 16, а до половине јуна 17 и 18
РБМ
. – На површинском копу Рудника бакра Мајданпек, од Новог сервиса до Оперативе, 11. маја (нешто после 14 часова) на пробну вожњу кренуо је “белаз 13”, први од шест нових тешких камиона из контигента нове опреме, набављене овог пролећа за убрзано раскривање “Јужног ревира”. Моћној флоти тешких возила Рудника бакра Мајданпек, у којој су већ неколико година девет “белаза“ носивости 220 тона и три мања, придодат је још један од шест новокупљених, са добрим изгледима да се до средине наредне недеље покрене „белаз 14“, до краја месеца 15 и 16, а до половине јуна 17 и 18.
Као да је реч о лего-коцкама, тим стручних и искусних људи запослених на одржавању тешких возила склопио је у моћну рударску грдосију (величине осредње куће) 120-130 тона делова приспелих у шест шлепера. Огромне шасије, корпе, кабине, точкови, платформа, делови и делићи, зналачки су (од 29. априла) паковани у “белаз 13”, први из серије нових дампера. Да подсетимо, то је један од највећих камиона који су икада јездили басенским коповима, дугачак 13,36 метара, висок 6,5 и широк 7,7 метара. Празно возило тешко је око 150 тона, а превози 220 тона терета. За разлику од претходне серије, која је била опремљена “каминс”-моторима од 2.400 коњских снага, ове покреће МТУ мотор исте снаге, а непромењено је да два рачунара управљају вучним погоном, мере терет, потрошњу горива, пређене километре, број тура…
Носивост је иста, снага дизел мотора такође, с тим што је сада уграђен МТУ мотор за који сви показатељи из светских рудника говоре да има мању потрошњу горива за два до три процента. Кажу и да је дужи век тог мотора, тако да очекујемо да се покаже и у нашим условима – каже Братислав Благојевић, помоћник директора РБМ-а за електромашинство. – У кабини је побољшана ергономија. Ишло се на удобност рада руковаоца, односно возача. У томе се прате светски стандарди и побољшавају услови рада. Остало је све потпуно исто, с тим што су ојачани редуктори, што ће бити добро будући да смо на возилима у раду имали проблеме са њима, а сада можемо очекивати њихов дужи век.
Благојевић истиче да им је помагао сервисер “Белаза” тако да су успели да монтажу приведу крају у најкраћем року. Јер, у неким другим рудницима, монтажа је трајала месец и по дана, а овде је обављена од 29. априла до 11. маја, с тим што се и на наредна возила неће дуго чекати.
“Белаз 13” данас је направио прву “туру”. Почео је пробни рад и за сада је све како треба. Ускоро очекујемо да завршимо 14, 15 и 16 – наводи Милош Поповић, руководилац текућег одржавања возила, признајући да је био велики задатак склопити 120 до 130 тона делова. – Тешкоћа смо имали, не са монтажом, јер ту није било ни непознаница, ни брига, ни проблема. Имали смо обавезе око текућег одржавања, што нас је мало успорило. Али, и то смо успели – да производња не трпи, а да монтажу обавимо по плану. На питање да ли су упознали “душу” моћних машина, овај млади стручњак у РБМ-у наводи: – Јесмо, то није било тешко, јер је изазов био велики. Кроз рад смо учили и доста научили. Нових послова се не прибојавамо. Једини проблем је недовољно људи за све обавезе које имамо на текућем, сменском одржавању, и монтажи.
Николај Михајлович, сервисер “Белаза”, већ је боравио у Мајданпеку пре неколико година када је стигао претходни контигент опреме овог реномираног произвођача. Сада ће овде провести три месеца, док траје монтажа. За мајданпечке колеге има само речи хвале и каже да су људи великог знања и стручности, а спремни да уче: – Све што треба мајстори су добро обавили, па верујем да ће и овај дампер добро радити – рекао нам је Николај. Он је задовољан што се у Мајданпеку поново обрео баш како је и прижељкивао (о чему је “Колектив” писао пре шест година) – а то је кад руднику, због ширења посла и повећања производње, затреба још “Белазове” опреме која се добро показала.
Слободан Рајковић, возач тешких возила, повезао је “белаз 13” на пробну вожњу: – Немам своје возило, тренутно, али надам се да би један од ових нових дампера могао да буде “мој”. Добар је ово камион, добар. И, ново је – ново! У односу на старе, разликује се по звуку, не лупа, не тресе. Бољи су услови и у самој кабини, другачија су седишта, постављене су камере и напред и позади.
Већина радника Рудника бакра Мајданпек није пропустила прилику да током пробне вожње изблиза загледа принову у флоти. Јер, “Белаз 13”, као фабрика на точковима вредна више од два милиона евра, буди знатижељу и шири оптимизам. А, само се може претпоставити како ће бити када јој се придода и преосталих пет и придружи нови багер, бушилица, булдозер. Рудник бакра у Мајданпеку биће опремљен за нове, веће производне задатке.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Мајданпек

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…