За брже одлагање јаловине

 

Крајња тачка, односно, оса одлагача транспортера Т06 померена је на раздаљину од 44 метра, а све са циљем да се одлагање јаловине настави директно. – Претходна локација захтевала је стално присуство помоћне механизације, честа померања одлагача, а због тога и застоје током којих је јаловина камионима одвожена на спољна одлагалишта
У РБМ-у померен колосек одлагача на тракастом транспортеру РБМ
. – У Руднику бакра Мајданпек, после шест дана застоја, прорадио је транспортни систем “Фазе 1”. На тој „жили куцавици“ површинског копа окончано је померање колосека одлагача са циљем да се читав систем оспособи за несметано одлагање планираних, већих количина јаловине због убрзаног раскривања рудних лежишта на “Истоку 1” Јужног ревира, али са смањеним трошковима и уз мање ангажовање помоћне механизације.
Претходна ситуација и локација транспортне траке Т06 је изискивала стално присуство помоћне механизације, једног до два булдозера на самом јаловишту, што је подразумевало и високе трошкове, а поред тога и учестало померање одлагача. Како је то условљавало застоје и одлагање јаловине на спољним одлагалиштима, уз транспорт камионима и трошкове, овај подухват био је преко потребан – каже Андреја Марковић, помоћник директора РБМ-а за производњу.

У том великом послу запосленима у мајданпечком Руднику бакра својом опремом, знањем и људством помогли су стручњаци “Те – Ко” (Термоелектране и копови) „Костолац“. Екипа машинског одржавања транспортног система била је максимално ангажована, будући да су сваки праг на коме стоје шине морали поново да учврсте. А, и радници рударске струке морали су да очисте окретну станицу транспортера за почетну позицију. То је посао који се тако темељно одрађује први пут после 15-ак година, са циљем да се одлагачу на „дуже стазе“ обезбеди несметани рад.
У протеклих неколико дана тракасти транспортер Т06 дужине 1.265 метара померен је тако што је крајња тачка, односно, оса одлагача померена на раздаљину од 44 метра, а све са циљем да се обезбеди рационалније решење и одлагање јаловине настави директно. Такво решење подразумева неупоредиво мање ангажовање помоћне механизације, а онда и мање трошкове раскривања – каже Небојша Стојановић, помоћник директора РБМ-а за развој и инвестиције.
У Руднику бакра Мајданпек подвлаче да је ово потез који омогућава да се капацитет транспортног система више и боље користи, а убрза одлагање већих количина јаловине, у складу са плановима, што је од изузетног значаја за раскривање нових рудних лежишта на Јужном ревиру.

You may also like

Leave a reply